Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



onsdag 31 augusti 2011

Hjärta

Varför?
Ibland är en stilla undran på sin plats!

Varför kan inte människor bara vara snälla och trevliga mot varandra?
Tänker inte på några världsfrågor direkt utan på små, små saker i vardagen.
Varför måste man armbåga sig fram utan att visa varken hänsyn eller empati.
Kan det kännas bra i hjärtat när man gjort någon illa bara för att hävda sig själv.
Är det värt en annan människa olycka att få sin röst hörd och sin position stärkt?

För egen del så är svaren alltid, alltid nej!
Jag är lika glad i mig själv oavsett om folk uppskattar mig eller inte.
Bara jag själv vet!
Visst är det väl härligt med en klapp på axeln, men det är viktigare att man själv känner att man handlat och agerat på bästa sätt utifrån sina egna förutsättningar och sitt eget bagage.
Skänka lite energi till andra är väl ändå den finaste gåvan?

1 kommentar:

  1. Kort, gott och något att tänka på...Kan det bli bättre :)

    SvaraRadera