Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 16 augusti 2011

IFK Malmö och sånt

Några dagar sedan sist nu.
En efterlängtad paus för er såklart, men nu får det vara nog.
Ni kanske glömmer mig annars.

Vad har hänt?
Inte mycket som kommer att minnas i världshistorian direkt.
Inte mycket som kommer att minnas nästa vecka heller för övrigt.

Det börjar dra ihop sig till att avsluta sommaren.
Vädret har i och för sig packat ihop redan, men det återstår lite ledighet ändå.
Fröken Fruga börjar jobba imorgon bitti och det verkar finnas åtminstone lite ångest inför det.
Grabbarnas Grabb börjar "ettan" på Torsdag och där finns ingen som helst ångest kan jag berätta.
Verkar som om det längtas lite och det är ju skoj.
Undrar så om den tillförsikten finns kvar på Torsdag morgon när reveljen går?
För egen del så väntar jag tills på Måndag med att dra på mig jobbkläderna.
Ser faktsikt fram emot det lite.
Har varit lite väl slappt sista veckan med sena morgnar och sena kvällar för den delen.

I Söndags gjorde jag ett inhopp i reservlaget med livet som insats.
Rinkaby-Ovesholm en Söndagseftermiddag kan inte vara fel, va?
Tränaren drog sitt stora skämt inför match när startuppställningen drogs och när han nominerade gamle Ekewald till det centrala mittfältet ifrån start så förstår alla att det gick ett leende genom hela laget.
Löpstyrka krävs där och den har jag banne mig inte ens första stavelsen till.
Tyckte mest synd om Robin Lagerström som skulle kampera bredvid mig på mitten.
Jäklar, vad han fick springa...
Matchen?
Ja Ovesholm, vann med 5-3, men det berodde inte på mig iallafall.
Av de 5 kassarna i nacken så var jag bara på planen vid ett tillfälle och det var i slutminuten då hela Rinkaby anföll för att kvittera.
Något lite kan man bidra med fortfarande, men det börjar bli väldigt, väldigt lite...

Malmeu IFF IFF
I Söndags så tittade jag även på Malmö FF-AC Milan på TV. Träningsmatch, men det brydde sig inte de 24.000 på läktaren om.


Zlatan hyllades med stort lakan


Riktigt rolig tillställning att titta på.
MFF inledde första halvtimmen med ordinarie lag och den uppställningen som är tänkt att börja på Onsdag.
På Onsdag spelar MFF en otroligt intressant match mot Dinamo Zagreb som kan mynna ut i att man tar plats i den penningstinna "Champinjonsligan".
Efter 30 minuter började byteskarusellen på riktigt.
4 byte varav bland annat Ivo Pekalski fick lämna.
Synd, för denne Pekalski inledde matchen på ett väldigt intressant sätt.

I andra halvlek så bytte sedan MFF in ytterligare 9 spelare direkt och helt plötsligt så sjönk medelåldern i laget till strax runt 20 år.
Det var då det roliga började!
Dessa ungdomar körde skiten ur sig själva och sprang mer än vad hela Milan normalt sett gör på en hel vecka.
Respektlösa, uppfinningsrika, tekniska och sjukt motiverade.
Dom unga killarna spelade så bra så att AC Milan fick inrikta sig på försvar under stunder och det är egentligen ganska sjukt.

2-2 slutade matchen.

Imorgon Onsdag är det alltså Champions League kval.
Att Malmö skall möta Dinamo Zagreb är man väl införstådda med.
Det är ett riktigt bra lag och klarar MFF av det så är det helt galet.
Detta MFF som vi kollade på, på Stranvallen härom sistens som var överlyckliga för den pinnen dom fick med sig hem ifrån mötet med lilla Mjällby.

Frågan är om gästerna vet vilka dom skall möta.
Sydsvenskan hittade denna roliga rubrik i en tidning där nere.

Är det fel Malmölag i Champions league kvalet?
Kan inte läsa vad där står, men det roliga är att det är insomnade IFK Malmö`s logga som visas upp.
IFK Malmö huserar numera i Division 4 där man ikväll spelar en högintessant (?) match emot serieledande Åkarp.
Annat var det på 60-talet.
1960 slog man ut IFK Helsingfors och CSKA Sofia i Europacupen, men föll emot Rapid Wien i den tredje omgången.
Detta efter att man slutat 2:a i Alsvenskan och kvalificerat sig för Europa. Sanslöst...

Jag tror nog att det är bäst att vi skickar MFF som representant i år dock och låter "kanariefåglarna" som IFK kallades koncentrera sig på Åstorp istället.
Men en rolig bild är det...

Imorgon kväll skall jag dessutom hinna se Winnö IF-Rinkaby GoIF så det blir dubbelfotboll imorgon kväll.

Igår bytte Ekewald lampor i utebelysningen på framsidan!
Det sitter 8 lampor uppe under taket som skall lysa så mysigt när det är kväll...
1 av de 8 fungerade...
Nu är alla lampor bytta efter konstens alla regler.
Det var inte riktigt så lätt som jag trodde att byta!
Facit av detta?
1 av 8 fungerar.
Elektriker är tillkallad....

Passade på att byta ett lysrör på toaletten också när jag ändå var på G med husarbete,.
Lysrör och glimtändare byttes.
Facit på det?
Funkar inte...
Elektriker ÄR tillkallad.
Jag är den ultimata husägaren....

Fröken Fruga fick lida för detta debakel.
Det var hennes fel.
Ja, vem fasicken skulle jag annars skylla på?
Måste komma ihåg att be om ursäkt om en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar