Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



torsdag 18 augusti 2011

Kvalspel, Bebisyra och så...

Första skoldagen gick bra!
Det var coolt med egen bänk och det var coolt att inte vara yngst på skolan längre.
Blir nog bra det här också!

Fröken fruga jobbar kväll ikväll. Tråkigt.
Har ju nästan vant sig vid att vara hemma tillsammans nu, så en kväll med bara grabbarna känns lite annorlunda.
På Måndag är även jag tillbaka i vardagen igen så det är bara att hänga i tills dess!

Malmö FF spelade igår.
Eller rättare sagt så spelade motståndarna!
MFF kollade mest på.

Ikväll är det Helsingborgs IF`s tur att prova vingarna i Europa.
Standard Liege ifrån Belgien på programmet.
Kan ju knappast gå sämre...

Rinkabypaugarna spelade också igår.
0-1 borta mot Winnö gör att det verkligen börjar lukta illa om årets säsong.
Man ger såklart inte upp, men det börjar verkligen att lukta kvalspel lång väg.
Typsikt....
Jag har spelat eller varit engagerad i något fotbollslag i över 35 år och aldrig varit involverad i kvalspel.
Inte som spelare och inte som ledare av något slag.
Aldrig...
Säkert rätt unikt på sitt sätt!
Vad händer förmodligen det året som jag lägger ner verksamheten?
Klart som korvspad att det eventuellt skall kvalas då...

Sverige är i bebisyra....
Det är jätteroligt med folk som är havande och väntande, men personligen uppskattar jag mer när dte är någon jag känner. Att läsa om främlingars bebisplaner är för mig en gåta.
Det kommer att bli enormt långa månader fram tills det att Sverige får en tronarvinge....
Var det någon som sa spaltkilometer?
Robbie Laul på Sportbladet nämnde att Pontus Wernbloom som spelar fotboll i Holland och i landslaget gifte sig samma dag som Kronprinsessan och skomakaren och där har det minsann redan fåtts barn.
4 månader gammal kille.
Fotbollsspelare är lite raskare helt enkelt....

Imorron är det Fredag.
Fröken Fruga jobbar morron och grabben går i skolan.
Vad göra mellan 08.00 och 13.00?
5 timmar....


Notera gärna att det numera finns en omröstning till höger på denna blogg.
Tänkte kasta in lite viktiga frågeställningar där emellanåt.
Igår var det 150 unika besökare på denna enkla sida och endast 1 röstade.
Ett stort tack till dig, Fröken Fruga för den rösten.

Det är helt okej att kryssa i omröstningen och det är helt okej och till och med kanske roligt med en kommentar eller så emellanåt.
Lite livstecken om man få be lite ödmjukt....

1 kommentar:

  1. Näpp de va inte jag som röstade igår för jag hade inte sett de så du får tacka någon annan helt enkelt :)

    SvaraRadera