Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



onsdag 17 augusti 2011

Förstaklickare

Grabbarnas Grabb gör sig redo för första dagen i skolan efter sommarlovet.
Han vet inte att det är en milstolpe som passeras imorgon.
Första dagen i första klass.
Visst har han ett år i förskolan bakom sig, men det är inte riktigt samma sak.



Första klass....
Helt plötsligt så är denna lille parvel en skolpojk på riktigt, liksom.
Man minns väl själv när man pallrade sig till skolan själv för första gången!
Hur stor man var.
För egen del så var första skoldagen på Hjärsås Lilla i Knislinge. En skola som för övrigt är riven med marken idag...
Jag minns hur spännande allt var med nya fröknar, nya klasskamrater och nya böcker.
Det är lite annorlunda idag, såklart men fortfarande är det spännande givetvis.

Jag tycker inte att det var sålänge sedan som jag hämtade Grabbarnas Grabb och Fröken Fruga på BB.
Hur jag i sista stund monterade barnsängen och satte in barnstolen i bilen.
Hur jag forslade hem min nya familjemedlem i 60 km/h lite överförsiktig.
Hur vi vakade de första nätterna och sov i skift.
Hur vi blev nedkräkta i tid och otid, med ett saligt leende på läpparna.
Jag minns saliga mor och farföräldrar som höll lyckotårarna tillbaka med dålig framgång.

Vem minns inte de första orden, de första stegen och det första lilla leendet.
Första skrattet och första natten i egen säng! Första barnkalaset och första fotbollsträningen.
Första kärleken, första födelsedagen, första det mesta egentligen...
Man minns så otroligt många lyckliga stunder och har glömt bort alla jobbiga och ledbrutna nätter.


Första kärleken...

Nu är pojken på väg att bli stor!
1:a klass väntar och sedan säger det schwoosh och rätt var det är så kommer studentpolarna med en pilsner i kassen för att hämta Grabbarnas grabb till någon sjavig fest.

Jag älskar denna lilla plågoande av hela hjärtat och hoppas så att tiden går lite lagom fort till den där studentskivan!

Jag hoppas så att första dagen på resterande liv, blir en fantastisk upplevelse för Grabbarnas Grabb.
Det är han banne mig förtjänt utav, denna lille prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar