Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



onsdag 10 augusti 2011

Sverige och Teofilo Cubillas

Landslagets nya Reservställ

Inget inlägg egentligen, men någon måste ändå förstå att detta förmodligen är det snyggaste stället som jag sett på väldigt länge. Kred till SvFF för att dom vågar ta upp en otraditionell form på design för ett Svenskt landslag som brukar fega lite.

Denna tröja ser jag som en klar utmanare till den snyggaste dräkten what so ever, all times.
Peru`s traditionella landslagsdräkt!

Snyggaste fotbollsdräkten någonsin

Det "kungliga" strecket över bröstet är förvisso på fel håll, men det är förlåtet iallafall från min sida.
Peru?
Jag vet inte riktigt egentligen, men min favoritspelare genom tiderna är Peru`s gamla geni, Teofilo Cubillas.

Teofilo Cubillas

Denne mirakelspelare blev inte riktigt så erkänd som han skulle blivit i världen om han spelat för ett "större" landslag.
Cubillas spelade 3 VM för sitt Peru. 1970, 1978 och 1982.
70 minns jag inte ett skit av, men 78 och 82 minns jag relativt väl.
Mycket tack vare de där fotbollsbilderna man köpte och klistrade in i kataloger.
Morsan var galen på dessa 50 öres bilder man köpte. Man fick 6 bilder för denna 50 öring och man hade dubletter till cirka 75 kataloger totalt....
Cubillas gjorde 10 mål i dessa VM även om 1982 blev ett misslyckande för Peru då man åkte ut direkt i gruppspelet. I de andra två VM slutspelen så ledde deras stora stjärna sitt lag till Kvartsfinal respektibe andra gruppspelet.
Han blev även utsedd till Sydamerikas bästa fotbollsspelare 1972 och ledde peru till viktoria i Copa America 1975. Vilken lirare....
Cubillas Europakarriär toppades med 3 år i FC Porto där han gjorde 65 kassar på 108 matcher.
Stort!

Sverige besegrade Ukraina med dessa nya dräkter ikväll.
1-0 efter mål av Tobbe Hyse´n i 92:a minuten.
Det var det om den matchen...

Dagens stora fotbollsbegivenhet var väl ändå U21 landslaget som sänkte starka Holland med 3-0.
Såg första halvlek och imponerades av dessa unga spelare.
Holland hade bollen mycket, men vad hjälpte det?
Tjoff-Tjoff-Tjoff och 3-0...

Imorron Glimmingehus med nya kärran.....
Osså Maxi förståss.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar