Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



onsdag 24 augusti 2011

Lite funderingar en Onsdag



24:e idag och således 4 månader till julafton.
Det är ju sjukt roligt.
Känns perfekt att längta till julafton, veckan efter semestern tagit slut.
Tro fanken att man blir äldre och äldre....

Jag väntar faktiskt ett tag med att börja längta tills den tossiga grannen med sina gamla gummistövlar kommer in genom dörren med förvrängd röst.
Minns en gång för ett antal år sedan när jag blivit övertalad att vara tomte hemma hos en polare.
Det var innan han fått barn själv, men en jäkla massa syskonbarn fanns det iallafall.
Jag som inte på den tidenvar särskilt förtjust i julen och dess eländiga symbolik, ställde lite motvilligt upp.
Jag tänkte att det inte var de ungarnas fel att jag inte var begeistrad och gick all in.
Jag försökte verkligen göra mig till och tyckte verkligen att det gick rätt bra.
Jag fick ner en fesljummen pilsner genom det äckliga skägget som antagligen legat i källarförrådet i 365 dagar bland en massa annat unk, och förställde mig till en kanontomte.
Det var ungar i knäet och det var hela konkarrongen...
Jag pratade på och svarade på frågor om renar och tomtemor samt om paket och julgröt.
Det gick kanon, men det var ändå dags att bryta upp efter ett tag.
När jag stod i vestibulen så var ungarna lite sådär att tomten skulle gå, men vad skall man göra.
Det finns ju miljontals barn som sitter och väntar på tomten en sådan här kväll..

Öpnnade dörren bakom mig och sade hej då.
En liten flicka utbrast då - Hej Då, Eken i kanske ses en annan dag....

Jävla skit...

Just nu ser jag faktsikt fram emot en helt annan sak.
På Lördag är familjen bjudna på Surströmmingsmiddag.
Det har jag aldrig käkat!
Har verkligen velat prova denna skräckblandade måltid, men det har aldrig fallit sig rätt.
Kommer att prova och eftersom jag är något av en slaskhink så funkar det säkert.
Är lite mer nyfiken på Fröken Frugas reaktion.
Hon har bedyrat att hon skall prova, men jag har inga direkta visioner om framgång.
Grabbarnas Grabb har beställt fiskpinnar istället....
Har ni tips angående överlevnad eller så, så fyll gärna kommentarsfältet med dessa!


Fotboll?
Ja lite, då...
Kollade på returen i Champions League kvalet igår.
Alltså, mina sympatier för Malmö FF sträcker sig inte särskilt långt egentligen.
Igår tyckte jag fruktansvärt synd om ett Svenskt lag som representerade Svensk Fotboll i Europa.
Jag gillar Svensk Fotboll så därför höll jag stenhårt på dessa representanter även om dom igår var klädda i ljusblått.
Förutsättningarna var enkla efter 1-4 i första matchen nere i Zagreb.
Det var en bragd som krävdes i returmatchen.
Det var riktigt, riktigt, riktigt nära at den bragden av dessa unga osnötna ungar blev sann.
2-0 slutade och ett ynka mål skiljde ifrån världens största fotbollsscen och Rosengård.
Det målet var verkligen inte långt borta heller. På stopptid....
Snacka om dramatik.
Jag älskade matchen!
Hade någon velat sälja mig en ljusblå tröja i går kväll, där framför TV:n så hade plånboken halats upp direkt.
Idag är jag betydligt nyktrare på den fronten.

Ingvar Kamprad var Nazist på 50-talet...
Och ??

Är Pekalski Polack eller Svensk?
Han vet inte själv!
Spelar i Svenska U-21 landslaget och har nu möjligheten att få representera Polen på seniornivå!
Jag fattar inte riktigt.
Är Pekalski Polack eller Svensk?
Kan man vara både och?
Fattar att man kan ha dubbla medborgarsskap såklart!
Helt pantad är jag inte, men jag fattar ändå inte riktigt.
Han borde väl känna det i kropp och själ?

Annars då?
Dags för en kommentar?

3 kommentarer:

  1. Tja Ekewald,

    Även jag var, även om det var för endast 2*45 min, en himmelsblå häromdagen.
    Synd som fan att de inte lyckades.

    Förövrigt tror jag bara man får kommentarer om man retar upp folk :)
    Johansen körde ju lite Näsby och Kiaby hugg och fick ett par tusen kommentarer...hahahahaha

    Förövrigt kul att titta in varje dag och kolla vad du skrivit. Oftast en bra blandning mellan totalt värdelöst vetande och intressanta reflektioner.

    Ha de !!

    SvaraRadera
  2. Tack Kuckelimuck!
    Äntligen.
    Ja, jag skall sticka ut hakan lite mer och se vad det kan innebära!
    Himmelsblå måste ju ändå förvisso kännas lite halvbekvämt för en Ängel?

    SvaraRadera
  3. "halvbekvämt" var bara förnamnet..
    Men vad gör man inte för fotbollen :)

    SvaraRadera