Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



torsdag 4 augusti 2011

Ullared here we come


Torsdag!
Ullared skall göras.
Rapport om dagens bravader i shoppingens och Morgans mecka kommer imorgon!

Min elementära önskelista för övrigt:

Strumpor, Kalsonger, Enfärgad skjorta,

Min viktigare önskelista :

Överlevnad, Hålla ihop familjen, hitta en parkering inom 6km ifrån ingången, Mat och dryck som håller någotsånär hygienisk standard, Att fröken Fruga hittar saker till förnöjelse, Att jag slipper följa med ibland underkläderna, Att Grabbarnas Grabb inte fyller vagnen heltg själv med leksaker.

Ullared är en farlig plats.
Först och främst så skall man ta sig dit. Det är trots allt en bra bit och större delen av sträckan är att betrakta som farligt tråkig. Fröken Fruga kommer att behöva cirka 6 kisstopp och Grabbarnas Grabb kommer att tycka att resan är rolig ända tills vi passerar Vinslöv. I höjs med Ignaberga kommer första frågan om var vi är och hur långt det är kvar!

Väl framme så finns det en fasa över att stå i kö för att komma in på bygget.
Jag vet mycket, mycket väl vem som kommer att få stå i kö!
Det är jag...

Lets keep the spirit up, Guys!
Inne på varuhuset så är det en viktig uppgift att åtminstone inledningsvis hålla ihop flocken!
För tidig spridning innebär större yta att leta igenom när väl upplösningen har skett.
För den kommer att ske....
Mobiltelefon är ett viktigt forum för flockens överlevnad, men den används tyvärr bara när honan söker hanen. När hanen söker honan så är mobilen placerad i väskan med ljudsignalen i botten.
Så fortsätter det sedan..
Flocken hålls ihop igenom hela damavdelningen, för att så fort man närmar sig herravdelningen upplösas i mindre beståndsdelar. Under tiden som hanen tittar på attiraljer som kan vara av intresse så fortsätter honan att leta till sig själv. Det innebär alltså dubbel tid, rent effektivt på damavdelningen.
Grabbarnas Grabb har vid detta laget tjatat ihjäl sina parenteser om leksaksavdelningen så när hanen vill ta honan tillbaka till herravdelningen så är Grabbarnas Grabb i upplösningtillstånd och hanen får ge vika.
Vi kanske passerar herravdelningen på väg ut?
Yeah,  right....

Det blir inte så, såklart och istället får hanen trösta sig med att få fökja med till leksaksavdelningen och den närliggande pycke- avdelningen...
Tomtar, troll och solcellslampor i ett virrvarr.
Detta till toner av ett tjatande om Bakugans förträfflighet... Kära älskade lilla pojk!
Pappa vet inte riktigt vad en Bakugan är och vad den är bra till.
Nej, jag är inte så bekant med Beyblades heller. Gormiti? Nej inte det heller....

Kassan!
Det finns 11.657 kassor på Ullared.
Alla dessa kassor innehåller 65.254 köande människor.
Dessa människor har i snitt 16,2 överfulla vagnar att betala till en stackars kassörska som suttit i den kassan i 7,5 timmar i sträck.
Kissnödig? Nej bara kör på, gumman....

Som sagt jag gillar Ullared.
Undrar om jag hittar något roligt på herravdelningen ??

Jag återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar