Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 30 augusti 2011

Hockey någon?

Det är kanske lite konstigt egentligen.
Japp, det är det.
För oss sportfånar så är det sannerligen en hektiskt tid nu ett tag.
FotbollsAllsvenskan går in i slutskedet.
Rinkaby likaså i "Supersexan"...
Premier League har precis börjat. Spanska 2-lags uppgörelsen likaså!
Serie A i  Italien kankse också börjar snart om den traditionsenliga strejken bara ville ta slut.
Det är mycket fotboll nu!




Helt plötsligt så är det bara styva 2 veckor till världens viktigaste liga börjar ovanpå alltihopa!
Elitserien...
Fotboll i all möjlig ära, men Elitserien är viktigare!
55 Omgångars grundspel och därefter förhoppningsvis dramatiskt slutspel.
Ja, som Modo:it så är det ingen garanti och kvalseriesåren sedan förra året är ännu oläkta, men ny säsong, nya möjligheter!
En sak är säker dock.
När hockeyn börjar så svalnar mitt intresse en smula för alla de ovan nämnda fotbollsligorna.
Ja, inte Supersexan såklart men i övrigt!
Följer givetvis upp resultat och så, men....

Tror att intresset för Hockey:n är stor generellt.
Minns på den gamla goda tiden när killarna i Rinkaby satt kvar på träningarna ett tag.
Det var otroligt mycket Hockeytugg för att vara ett fotbollslag om man säger så.
Niklas Karlsson med sitt eviga Brynäs, Rickard Gunnarsson och Rogge Sandin med sitt HV71,
Micke Sandin med ömsom Färjestad och ömsom andra lag beroende på vilka som ledde serien.
Pierre hittade hem i Luleå, Macke Nilsson i Djurgården, Harrysson i AIK och så vidare.....
Osså Modo då.
Det var tider det...
Dream Team i Aftonbladet var en rätt viktig sak då!

Modo, ja....
Massor av spelare ut och massor av nya namn att lära sig igen.
Det ser som vanligt bra ut med den skillnaden att i år har vi inte värvat ifrån Divison 1 som förre sportchefen gjorde ifjol.
Nya bossen, Markus Näslund, med sin hyggligt välkände assistent, Peter Forsberg plockar in rätt famösa namn till laget.
Tuffe Uffe i båset tackar och tar emot.

Det börjar lukta bra nu!

Jag berättade för Fröken Fruga för ett par dagar sedan att det börjar dra ihop sig till seriestart.
Hon bröt ihop...
-Wilhiam, sa hon. Pappa säger att Modo snart börjar spela igen på TV...
- Oh, nej, sa han kort och gott.



Som sagt, 55 omgångar i grundserien. Alla går på TV...

Som vanligt så tittar jag inte om det föreligger något viktigare i familjen.
Det är ett löfte, men å andra sidan så är debatten om vad som är viktigt lite luddig!

Blir nog bra och jag tror att min nya kompis i år kommer att heta Rob Schremp.
Han har nummer 19 på ryggen.....
63 matcher i NHL ifjol...

15/9. Modo Hockey - Frölunda Indians. 19.00 på en kanal nära dig...

2 kommentarer:

  1. "Som vanligt så tittar jag inte om det föreligger något viktigare i familjen.
    Det är ett löfte, men å andra sidan så är debatten om vad som är viktigt lite luddig!"

    - UNDERBART, det ska jag införa här hemma

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Niklas Karlsson jag.

    SvaraRadera