Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 9 augusti 2011

Vad gör man inte för Fröken Fruga?


Det är inte alltid man kan rå över vädret!
Det blev Fröken Fruga varse igår.
Köttbitarna var klara, Salladen var klar, Potatisen var färdig och allt var allmänt förberett..


                                     

Det var bara vädergudarna som tyckte lite annorlunda.
Precis när glöden började bli som bäst så öppnade sig himlen som värst!
Det hällregnade ta mig f..
Fröken Fruga är en av de envisaste människor som världen skådat.
Skall det grillas så skall det.
No matter what...

Modiga Fröken Fruga avtackade min Pizza invit snabbt och lätt och begav sig ut för att fortsätta grillningen som om ingenting hade hänt..
Leendet på läpparna satt kvar om än lite mer krystat än vanligt, men modig var hon allt, min Fruga

Jag kunde inte annat göra än att hjälpa till enligt bästa förmåga...
Vad göra??
Jag fick fram ett paraply för att täcka det jäkligaste....
Vad gör man inte för sin fröken Fruga??



I övrigt....

Huset är färdigtvättat runt om. Hela jäkla huset är renare än vad jag normalt sett är.
Med skurborste och varmvatten är hela kåken skrubbad.
Det kostade en hel del faktiskt.
Två axlar och en nacke nämligen.

Man har inga muskler i axlarna och absolut inga i nacken, det är en sak som man lärt sig de senaste dagarna.
Vet inte om man haft det heller, men i så fall så var det förr.
Nu är där åtminstone inget kvar av det.
Jäklar vad ont det gör att lyfta armarna idag....
Arbetsskada på semestern är en jäkligt svår sak försäkringsmässigt kan jag tänka mig!?

Har som en bonus sprutat hela taket med Mossa GTI också.
Enligt förpackningen skall mossan och lavan rasa av inom en månad nu, så det är bara att vänta och se.
Man skulle bara spruta på och sedan skulle vind och regn göra jobbet åt en!
Helt suveränt upplagt.
Dessutom så fixade vaktmästaren, förlåt svärfar, det mesta av sprutandet!
Hade lite svårt att se mig själv gå upp på taket, utan fallskydd.
Stora grabbar skall hålla sig på mattan, kan jag tycka.
Får tänka lite på takpannorna också....
Osså har jag ju ont i axlarna förståss....

Imorgon är en stor dag förresten.
Mer om det då....

Hela tummen upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar