Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



fredag 5 augusti 2011

Hemmavid igen...

Fredag och tillbaka på hemmaplan.
Det är dejligt att vara på resande fot, men det är faktiskt ännu härligare att komma hem igen.
Egna kudden i egna sängen i egna huset på den egna gatan liksom...

Vi har haft en jäkla god vecka på resandes fot.
Varberg fick bli basen och vilken bas Varberg är!
Jag skulle defacto kunna tänka mig att tillbringa betydligt mer tid i den vackra staden!
Hela hamnområdet med fästning, båtar och härliga serveringar är riktigt jäkla tjusigt.
Klippstränderna, havet och de härliga utsikterna var faktiskt rena bomullen för ögat..




Hamnen i Varberg
                                       

Grabbarnas Grabb framför kallbadhuset

Vacker vy i Varberg

En annan vacker vy i Varberg

Fast det fanns lite läskiga ställe också....

Varning är härmed utfärdad...
 En härlig Tisdag i Varberg med bad och god mat i trevliga omgivningar byttes på Onsdagen mot betydligt mer nojsiga Liseberg.

Skjut kaninjävelen...

Grabbarnas Grabb med Far bakom skyddande grönska

Grabbarnas Grabb med bihang i slänggungan..

Grabbarnas Grabb och jag åkte en hel del, medan Fröken Fruga höll sig betydligt mer på marken om man säger så.
Grabbarnas Grabb vågade sig på en hel del attraktioner denna gången och man märker att killen börjar så smått bli stor.
Slänggungor, Pariserhjul, Flumride, Bergbanan, med flera fick komplettera de barnkaruseller som han tidigare lagt bakom sig.

För egen del så måste jag säga att jag föredrar de flesta snabba, otäcka grejorna framför en sådan sak som Pariserhjulet. Jag tror fankemig att det är det otäckaste på Liseberg trots sin frånvaro av speed och otäcka svängar...
Det går förjäkla sakta och det gör det på en väldigt onödigt hög höjd.
Jag börjar få lite höjdskräck, det är en sak som är helt klar...

När vi ändå var på Liseberg så tänkte jag anamma lite trevlig underhållning.
Har tittat på Lotta på Liseberg några gånger och det verkar ju trevligt vid stora scenen.
Det var det inte när jag var där! Det var bara tomt, öde och lite småtrist.
Jag satt ändå en god stund och väntade, men familjen ville vidare...

Inget tryck alls...

Alltså Liseberg i all ära!
Jag tycker ändå att det börjar bli lite väl med denna park.
Nu har vi bara en kotte så det funkar väl, men jag undrar ändå hur det drar iväg om man sitter med 3-4 barn.
Inträde, åkband, mat och allt runtomkring drar minsann iväg en hel del.
Jag hade klarat mig finfint med några enkla biljetter, men eftersom grabben skulle åka så var jag mer eller mindre tvungen att köpa ett åkband jag också.
Kan ju inte släppa upp grabbarnas grabb i bergbanan själv liksom.

Flum-ride...
Vi hade tur där med väntetiden!
Vi behövde bara vänta iu kö i 35 minuter för åkturen.
När vi passerade förbi lite senare så var det ytterligare en kvart pålagd.
När Familjen Ekewald skulle åka till slut så öppnade sig himlen på vid gavel.
Ösregn....
Nu gör det kanske inte så jäkla mycket när man ändå skall bli blöt, men ändå..
När vi kom ner ifrån färden så slutade det regna igen....
Konstigt...

Torsdagen innehöll en tripp till Shoppingens Mecka.
Ingen Morgan, men Ullared ändå...
Föregående inlägg behandlade lite av detta besök, men enligt fröken fruga så var inte det inlägget helt förenligt med sanningen.
Tydligen så är det jag som spenderar mest pengar på stället, men jag vet i katten det...
Önkselistan blev iallafall uppfylld.

Strumpor - Check
Kallingar - Check
T-Shirt - Check
Enfärgad skjorta - Check

Bonus på detta:
Kavaj, tröja, Anton Berg!

Notan stod på 5.600 Kronor i slutändan...
Snabbt räknat...
Nej det var nog inte jag som kostade mest, va?

Ullared är ett knasigt ställe! Galna tanter och uttråkade gubbar..
Barn med rödglödgade ögon och personal med en likgiltig uppsyn.
Grejor till förbannelse och priser som är osannolika.
Var kommer alla saker ifrån?
Var kommer alla människor ifrån?
Och varför är man där?

Det är skitroligt helt enkelt...
Att kolla på grejorna är skoj!
Att kolla på alla människor är om möjligt ännu roligare.
Att försöka hålla hälsenorna intakta är däremot helt omöjligt.
Fler skador på kroppen av de timmarna där jämfört med 30 år på fotbollsplanen, liksom...

Grabbarnas Grabb var superduktig.
Har blivit en riktigt duktig vagnpassare av honom.
-Stå nu still där, W!
-Okej...

Det vill säga innan Leksaksavdelningen.
Efter leksaksavdelningen så försvann motivationen lite av någon anledning?
Men trött blev han...

Far eller son?

Semestern går nu vidare på kapitel 2...
Nu skall gavel 2 på huset tvättas ren.
Baksidan också....
Sedan skall det målas...

Någon liten tripp ytterligare är inplanerad.
Och kanske någon fotbollsmatch..?

Tänkte faktiskt börja med det redan imorgon.
Väljer faktiskt bort Rinkaby-Önnestad imorgon!
Otroligt egentligen, men jag tror att det förlåts i slutändan!
Tänkte ta med mig gott sällskap och åka för att beskåda Mjällby-Malmö istället på Strandvallen.
Nyvakna Mjällby mot Sveriges Europahopp Malmö FF...

Tips för imorgon:
Tror tyvärr inte att Rinkaby har poängläge mot starka Önnestad.
Serieledande Önnestad med 7 raka segrar i Sexan blir nog för tuffa för de blåa!
Ser att det är lite frånvaro i laget men det innebär ju egentligen bara att andra får chansen istället.
Ser att Tero är tillbaka i truppen igen och det är skitroligt.
Behövs en stark klippa att luta sig emot när det blåser starka vindar liksom...

Mjällby däremot, tror jag kan skrälla.
MFF slog ut Glasgow Rangers i Champions League kvalet i veckan och har säkert lite fokus på det fortfarande. Inte så enkelt att komma till lilla Strandvallen och motivera sig till 100% då?

Såg att MFF ställs mot Kroatiska mästarna i sista kvalrundan förresten.
Ajdå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar