Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



måndag 29 augusti 2011

Kapten Mugg

Ny måndag och ny vecka!
Jaja, det går nog bra denna veckan osså...

Grabbarnas Grabb fixade första läxan igår.
Stolt som en tupp, ungefär.
Matteläxa...
Hur stort är inte det?


Skriv det största talet du kan!
- 1009

Det är stort det...

Han hävdar att det bara är han och en kille till i klassen som inte kan läsa riktigt än.
Kan det stämma?
Dom har gått 1 vecka lite styvt i första klass.
Är det rimligt?
I så fall känns det lite panikartat snart.
Inte skall väl Grabbarnas Grabb vara sist med den inlärningen?
Han slår ju för bövelen både Fröken Fruga och Gamle Far i geni..
Kom nu inte med att -Det kan ju inte vara så svårt, för då blir jag rätt trött...

Söndagen efter surströmmingen förlöpte ganska lugnt.
Magen protesterade inte utöver det normala, vilket var tämligen oväntat.
Har såvida jag vet inte ätit rutten mat förr, men det kanske är det min mage kräver för att må bra.
Hemska, Hemska tanke.

Måste berätta om en dråplig händelse som berättades när jag kom till jobbet i dag på morgonen.

Min lageransvarige var ledig i Torsdags och i Fredags förra veckan.
Skulle åka till Liverpool för att beskåda stadens fotbollsstolthet.
Han är en sådan där supporter till Liverpool. Förståndig kille....
Han var och kollade på Liverpools kross av Bolton i Lördags på plats på heliga Anfield.
Han och en annan kille på jobbet är frälsta Liverpoolsupportar och brukar prata ganska mycket om helgens matcher och presumtiva nyförvärv.
Lagermannen som är en man med stort hjärta visade sin snällaste sida för sin kollega och köpte med sig lite prylar ifrån Liverpoolbutiken vid arenan.
Klart att kollegan skulle få en matchtröja. Snällt som fanken av lagermannen.
Kollegan blev även begåvad med en skitfin vit kaffemugg som det var tänkt skulle användas på jobbet.
Kollegan dricker sitt fika ur en mugg där det står Östers IF idag och hur skoj kan det vara?
Lagermannen släpade alltså med sig en tröja och en mugg tillbaka till Sverige på flyget, för att glädja kollegan och det överlämnades under viss ceremoni imorse.
Tröjan kommer säkert att komma väl till pass många gånger, men inte muggen!
Muggen visades upp, packades ur och tappades i golvet!
63 bitar....
Kollegan bröt ihop och var rätt nära till tårar, kan jag säga.
Lagermannen höll minen bra, men det lyste igenom allteftersom dagen gick.
Kollegan kunde hålla sig för skratt, men ingen annan.



Går att beställa en kopp på nätet såklart!
Men denna muggen var inköpt vid det heligaste och således speciell.
Nytt skickebud vid nästa resa som lagermannen, Kollegan och jag hoppas kunna genomföra till våren.

Jag köper dock ingen mugg till någon!
Otacksamt var namnet....

Kollegans bästa minne av dagen är nog annars att timanställningen blev till tillsvidareanställning.
Skitroligt och jag är väldigt glad över att ha kollegan ombord på riktigt.
Muggkastare eller ej....
Huruvida lagermannen är lika glad är oskrivet, men troligt...

Nu är det inte länge kvar till Hockeyn börjar.
Modo Hockey - Frölunda Indians...
oooo vad jag längtar..

Hörde på jobbet idag att vägverket kommer att börja sätta ut snökäppar imorgon.
30:e Augusti....
Semestern är ju precis avklarad.
Kanske inte småtöserna som kom med jultidningar förra helgen var så snett ute ändå....

Grabbarnas Grabb säljer också jultidningar förresten.
Han har 3 kunder just nu.
Fröken Fruga, Polaren Per och sin gamle far.
Snacka om säkra kunder...

Mjällby är nere på jorden igen.
0-3 i Häcken mot GAIS svider....

HIF mot SM-guld...
Då säljer dom Rasmus Jönsson.
HIF har sålt 4 toppspelare på väldigt kort tid.
Vad skall man med Miljoner och åter Miljoner på bånken om man inte har spelare för att behålla serieledningen, till?
Sporten är galen när det är viktigare att dra ihop mesta möjliga pengar istället för att nå topplaceringar i Allsvenskan.
Osså dividerar man varför Svenska lag är svaga i Europa....

KDFFFFF slog Umeå IK...
Hur stort är det?
Skitstort. Roligt för alla Isländskorna....
Akureyri....

Rinkaby - Ignaberga på Torsdag.
No return, No surrender...
Det är nu nästa säsong inleds....
Jag tror att jag måste åka dit!

Rinkaby Loppmarknad på Lördag 3/9...

På tal om Rinkaby...
Loppis den 3/9.
Jag har hämtning på Onsdag.
Jävlar vad grejor jag har samlat ihop i garaget.
Kommer varken in eller ut för alla prylar som skall skänkas.
Var all dom grejorna fanns innan vet i katten. Tycker det är mer prylar nu när det börjar bli städat än vad det var innan. Inte alltid det lönar sig att städa! Visdomsord....

Vi höres...
Adjö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar