Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



onsdag 10 augusti 2011

Focus på bil och MoDo

Onsdag eftermiddag.
Goddag, Goddag!

Fröken Fruga, Grabbarnas Grabb och jag åkte för att göra oss av med Peggy Peugeot.
Hon är nu avverkad och ersatt.
Ersättaren är inte ännu namngiven men det är under diskussion nu här hemma.

Vi har tidigare haft Vera Volvo,Sussi Suzuki, Betty Ford och Peggy Peugeot.
Nu är det dags för en Ford ytterligare i familjen.
Vi hittade en kanonkärra och nu är det en Focus på uppfarten. Riktigt roligt...

Fast namnet är viktigt. Förslag på det?

Ford Focus 1,8 FFV Trend
Peggy kommer att saknas, men hon var en 06:a och hade nu farit omkring med Ekewald:are i 9910 mil så det var dags att skiljas.

Jämförelsen med Fröken Fruga är dock intressant.
Fröken Fruga är en 72:a och har varit i "ägo" sedan ´94 och har gått fanken så mycket mer än så, men eftersom giftemål har förekommit och hon är i bra skick för övrigt så finns det ingen direkt anledning att byta där. Jag är glad i min 72:a så det räcker länge än!
Det är både roligare och billigare ett byta bil.



Modo Hockey presenterade ett nyförvärv idag dom också.
Rob Schremp, en 25 årig Amerikan är klar för laget i hjärtat.
En härlig nyhet för en nörd som mig.
Denna trollgubbe kommer att göra succé för Öviks laget i vinter.
En och annan poäng kommer han att göra och det är absolut årets värvning i Elitserien.
Finns säkert andra åsikter på det, men dom åsikterna är fel...
Att Schremp hamnar i Elitserien är förvånande, men det är klart som katten att det är en liten trumf för MoDo att dom har killar som Näslund/Forsberg/Samulesson i organisationen till att ta dessa kontakter.




Vi fattas fortfarande en forward och vi får väl se vad Sportchef Näslund och vice Forsberg kan tänkas ha i rockärmen. Ingenting förvånar med dom herrarna.

Ikväll så väntar fotboll.
Sverige-Ukraina på TV3.
Skit osså, jag som tänkt träna med Rinkaby`s glada grabbar ikväll.
Tänk att alltid det kommer något emellan....



Käkade lunch på Äspets Rökeri här i Åhus idag med la Familia.
Har faktiskt inte varit där innan. Rätt sorgligt faktiskt!
Vilket ställe, va?
Bra mat, härlig miljö och hyggliga priser.
Min sill o Päremos till 89:- och jag var rätt mätt på den dessutom!
Blir fler gånger det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar