Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



lördag 3 september 2011

16 år sedan



Ja, då är det 16 år sedan förlovningen då...
Ja,  igår egentligen, men en dag hit eller dit kan vara likvärdigt sett på den tidsperioden, va?

16 år sedan jag och fröken fruga drog på oss förlovningsringarna för första gången.
Om jag är helt rätt ute så var det en Lördagsmorgon och jag skulle gå till jobbet efteråt.
Fröken Fruga fick väcka mig för att vi skulle hinna med det innan jag rusade.
Romantik i kubik, med andra ord.
1995....

Det känns som i ett helt annat liv när man tänker tillbaka.
Vi bodde ihop sedan en kort tid tillbaka på Höjdvägen inne i Kristianstad.
Vi bodde där granne med Fröken Frugas faster Gun.
Inget "high life" där inte...
Våningen ovanför beboddes av Stefan "Stie" Persson och där var det betydligt mer "high life".

1995 jobbade jag på JYSK Bäddlager och sålde sängar och sådant.
Känns inte heller det riktigt som igår....





Jan Johansen vann melodifestivalen 1995 med denna låt.
Det VAR längesedan....

Men , men ...
Förlovade blev vi alltså efter att ha varit tillsammans i ett styvt år.

På Höjdvägen stannade vi ett tag innan vi hittade en ny lägenhet på Östra Storgatan mitt uppe i stan.
Vi ärvde den av Micke och Camilla Sandin som haft lägenheten innan oss.
Där bodde vi några år innan vi lät stafettpinnen på bostaden gå vidare till Markus "Macke" Nilsson med familj.
En riktig Rinkabylägenhet med andra ord.
Precis som Sandinarna och sedermera Macke med familj så flyttade vi till Rinkaby efter det.

16 år...
Det är egentligen ganska otroligt.
Vi har pratat om det flera gånger, jag och Fröken Fruga, hur osannolikt det egentligen var när vi träffades. Inledningsvis så trodde nog varken Frugan eller jag att vi skulle sitta här tillsammans 16 är senare!
Idag är det svårt att förstå att man inte förstod det direkt.
Jag kan idag inte riktigt tänka mig hur livet skulle sett ut annars.

Vi har det bra vi!
Vi har på 16 år lärt oss varandra väldigt väl!
Hon kan mina bra och dåliga sidor bättre än vad jag själv kan och en bättre support i livet finns inte att hitta. Vi behöver inte alltid prata så mycket, utan vet ändå hur saker är.
Fröken Fruga tittar på mig på sitt speciella sätt och läser av precis hur dagen varit och om det är bra eller dåligt i skallen på mig.
Jag är så tacksam för att Fröken Fruga stått ut med en typ som mig i 16 långa år och jag ber till högre makter att hon klarar av 16 till.

Oftast alltså...
Ibland är hon förjäklig också.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar