Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



måndag 12 september 2011

Back in business


Måndag kväll!
Ja snart dags att förbereda sig för bingen och den anstormande Tisdagen förvisso.

La Familia är nattad sedan en tid och den återkommande batteriladdande tystnaden har infunnit sig.
Jag vet egentligen inte vad det är som är så speciellt med den ensamma stunden.
Den stunden som man kräven emellanåt!
Rent tekniskt sett så är den förbannat tråkig, men den är ändå så god och så beroendeframkallande.

Har snöat inne lite på ett gammalt spel som jag hittade i byrålådan härom veckan.
Vet inte riktigt när det inskaffades, men det är bra länge sedan.


Ett jäkligt enkelt strategispel som är supersvårt att släppa!
Man invaderar hela jäkla världen hela tiden och erövrar i bästa fall världen!
Helt oseriöst, men va fanken då, då?

Fick bass för att jag stavade fel till Lalandia igår.
Det skall tydligen bara vara ett L och inte Lallandia som jag skrev.
Vad är det för stavning?
Lalandia....
Du hör ju själv hur galet det är!
Jag tar med mig en ordentlig tuschpenna till Danmark och ändrar skyltarna.



Fick ett roligt mail idag.
Kan vara så att det leder till att denna blogg går i graven, men det är väl inte en dag för snart?
Måste börja lära mig att skriva inlägg varje dag framöver.
Återkommer om det.

Elitseriepremiär på Torsdag....

Föräldramöte imorgon kväll på skolan!
Fasen vad jag tycker illa om dom.
Så många åsikter som jag inte riktigt begriper.
Jag är glad att Fröken Fruga är med och förklarar.
Inte så att jag är oengagerad på något sätt, men jag fattar inte riktigt allt ändå!
Barnpsykologi är lite nymodigt för min del.
Pedagogik är svårt att sätta fingret på.
Fanns det ens när man var liten själv?
Rätt är rätt och fel är fel och aldrig mötas de båda. Det är lite mer min filosofi.
Jag är säljare och jag tror att man kan sälja in ideér till barnen på samma sätt.
Genom att prata och ställa frågor kommer man en bit, tror jag.
Är det pedagogik?
Ja, men då så.....


Nätkurs någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar