Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



onsdag 28 september 2011

Ett tvunget Hockeyinlägg..



En besviken Ekewald går snart till kojs.
Sett fram emot bilresan till Växjö och matchen i Elitserien mellan hemmalaget och älskade Modo så länge nu.
25 mils resa mitt i veckan efter en full arbetsdag är ingen lek, men väl värt det!
Väl?

Inte helt säker på att jag gör om den turen fler gånger efter att mina "hjältar" visade sig ifrån sin absolut sämsta sida.
Att man inte kan är ofta accepterbart, men att man inte vill är inte okej när det kommer till idrott.
75% av idrotten går ut på att visa vilja och resten är andra saker som talang och kunnande tillsammans med fysik, men viljan är den största ingrediensen.

Fick se ett Modo som såg ut att vara på allmänhetens friåkning i princip.
Jag blir så förbannad.
Pengar skall dom ha, men för vad?
2-4 mot Växjö är inte okej. Om man inte besegrar ett hockeylag ifrån Växjö så vet jag egentligen inte vilka eller vad man skall besegra. Och absolut inte hur!

Jag kommer nu att bojkotta Modo ett tag.
Så här kan det inte fortsätta!
Mitt hjärta pallar inte en säsong till på detta sätt.
Jag kommer av ren protest inte att titta på, tänka på eller engagera mig i Modo förrän Torsdag kväll då vi möter HV71 i Jönköping.

Längre än så sträcker jag mig inte i nuläget.....

1 kommentar: