Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



måndag 19 september 2011

Polaren Per, 65 bast...


Polaren Per fyllde alltså pensionär i Lördags.
65 år...
En inte alltför åldersstigen gamling i detta fallet.
Polaren Per är alltså 17 år äldre nu än när vi träffades första gången och det är inte helt enkelt att förstå ibland.
Gubben håller sig i fin form och är inte en dag äldre i sina egna ögon.
Sinnet håller Grabbarnas Grabb i schack och jag tror att Polaren Per är väldigt tacksam för det.
Grabbarnas Grabb behöver sällan eller aldrig be mer än en gång innan "Moffar" rycker ut, vad det än handlar om!
Dom är verkligen bästa kompisar de två.

För egen del är jag väldigt glad att svärfar är så som han är.
Förvisso kan han vara irriterande som få emellanåt, men man har verkligen vant sig vid det.
Han ställer upp i alla väder och när jag inte kallar honom Polaren Per så är "vaktmästaren" ett bra alternativ.

En go gubbe, helt enkelt.
Jag är så glad över att min son har fått en lika bra Morfar som jag själv haft.
Och min älskade morfar var rätt bra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar