Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 24 juli 2011

Supersexan

Cirkus?

Det händer saker i Division 6, det är en sak som är helt säker.
Kristianstads BoIS verkar koka och det beror inte helt otippat på saker som pengar, för lite speltid, Orättvisa tränare och taskiga lagkompisar.
En rätt så rolig debatt med andra ord.
Jetmir Isufi och Kadri Bucolli vill gå ifrån BoIS till Näsby mitt i brinnande säsongen, det är grunden i det hela.
Frågar du mig så är det skrivet i sten att så fort pengar blir en faktor i Division 6 så är det på detta sättet det slutar.
Uppenbarligen så använder sig såväl BoIS som Näsby sig av dessa eländiga pengar och det är lite synd.

Följ gärna den debatt som finns på nedanstående länk till annars så förträffliga Jetmirs Isufi`s blogg.


http://jetlagg.blogg.se/2011/july/update.html#comment

Tobias Ursprung sätter i i sin kommentar fingret på spiken, eller vad det heter...

Jag måste säga att i detta fallet så högaktar jag Rinkaby GoIF`s policybeslut i föreningen.
Inga pengar någonstans till någon.
Har aldrig hänt och kommer aldrig att hända.
Flera spelare har under årens gång erbjudit sina tjänster mot ringa ersättning, men alltid hamnat i andra klubbar istället då GoIF inte pyntar upp.
Jag kan gå i god för hur många spelare som har ringt mig under åren och jag kan nästan lova att Rinkaby med en kassa för dessa utgifter hade spelat i en division betydligt högre än den nuvarande.
Namnen på dessa spelare kommer att följa med i graven, men jag tror att ni blivit lite förvånade iallafall.

Ett annat policybeslut är att aldrig sätta käppar i hjulet för spelare som av någon anledning vill lämna.
Om det är Oktober eller April spelar ingen roll i sluttändan.
Det är alltid bättre att låta spelare som vill spela på planen.
Spelare som är stolta att sätta på sig tröjan och dess märke.

Lycka till BoIS och Lycka till Näsby...
Det blir nog rätt bra det här också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar