Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 26 juli 2011

MMM

MMM...
Maria Magdalena Marknad....

Fröken Fruga, Grabbarnas Grabb och jag begav oss upp till MMM för en liten runda ikväll.
Det är ju så nära, så det går knappast att undvika egentligen.
En liten runda för att kolla läget liksom.

Jag minns marknader ifrån förr med rätt stor förtjusning..
Konstiga människor i konstiga kläder som gjorde konstiga saker.
Roliga Fyllegubbar, Lättklädda damer som snusade och trollerikonstnärer.
Udda pinaler som såldes till billiga priser.
Marknadsgodis, Karuseller och T-Tröjor med Bob Marley på.
Fotriktiga tofflor ifrån Småland och Körsbär ifrån Tant Elins egna trädgård.
Man kunde hitta Barnförbjudna psitoler, Importerade men äkta NHL kepsar och en massa roliga saker som absolut inte gick att hitta i affären under normala omständigheter.

Idag så är marknaden som sådan på väg att försvinna så som jag ser det.
Idag så kan du teckna abonnemang på Viasat, 3, och en massa saker som du lika gärna kan göra på Maxi vilken Tisdag som helst.
Du kan köpa en massa saker fortfarande, men det är av väldigt låg kvalitè oc hväldigt ofta kan du inte prata med mannen eller kvinnan bakom disken.
Den traditionella "nasaren" finns knappt mer utan är ersatt av kvinnor ifrån Sydostasien.
Inget fel i det, men dom är jäkligt svåra att pruta med...

Jag skulle köpa mitt traditionella marknadsgodis som kronan på verket idag, men fick berätta för försäljaren att han inte behövde ta några gelehallon.
Gelehallon ibland marknadsgodiset?
Vart är världen på väg?

Jag saknar att gå på marknad i Hästveda med Mormor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar