Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 19 juli 2011

RIP


Idag så vill jag skänka en tanke till en man som lagt ner ofattbara timmar på Idrottsplatsen i Rinkaby.
En man som utan att fundera ryckte ut när det behövdes helt utan tanke på att prioritera hem och fru före.
En man som satte stor stolthet i att visa upp en välskött idrottsplats och som under flera år betraktade klubbstugan som ett andra hem.
Gert-Olle Malm lämnade denna värld i förra veckan efter en tids sjukdom och efterlämnade fru och barn samt barnbarn i sorg.

Gert-Olle kom till Rinkaby tillsammans med hustrun Monica för att följa sonen, Micke Gellerhorn som flyttar till byn i början på 2000-talet.
Gert åtog sig snabbt rollen som vaktmästare på IP och axlade Hasse Karlssons mantel med stor bravur trots vikande hälsa emellanåt.



Jag vill också skänka en tanke till Monika och önska henne allt väl framöver.
Såklart även barnen med Micke Gellerhorn med familj i spetsen.

Jag minns första tillfället då jag träffade Gert-Olle och Monika.
Dom var för att titta på Micke då Micke gjorde bland de första matcherna för byns stolta fotbollslag.
Paret intog en bänk på vallen, precis som de skulle göra många gånger senare.
Micke som spelade i anfallet i denna match eftersom han berättat för dåvarande tränaren att han spelat i anfallet i IFK Malmö tidigare drog sin fars blickar till sig direkt.
Gert-Olle vände sig mot mig och frågade rakt ut:
Varför i helvete spelar pågen i anfallet? Det har han aldrig gjort förut!
Micke hade dragit en penna, såklart och avslöjades brutalt av farsan sin.


Begravningen kommer att ske i Rinkaby kyrka nästa Fredag.


Vila i frid, Gert-Olle.

5 kommentarer:

  1. Fint skrivet Henke, vila i frid Gert olle!!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med, en sann och grymt engagerad människa som ryckts bort i alldeles för tidig ålder.
    Vila i frid Gert-Olle
    Mina tankar går till Alla Gert-Olles nära o kära.
    MVH Niclas"old nr five"Karlsson

    SvaraRadera
  3. Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag läste det i K-blaskan.
    Håller med om vartenda ord i Henkes text. Tänker på er alla i Gert Olles omgivning.
    /Rickard

    SvaraRadera
  4. Så fint du skriver. Blev jättechockad först när jag läste. Som den trebarnsförälder jag är nuförtiden lever man ju i en litet bubbla och missar mycket som pågår runtomkring en. Hoppas allt är bra med er alla!
    /Therese (f.d ordföranden)

    SvaraRadera
  5. RIP Gert-Olle. Stefan Hjelm

    SvaraRadera