Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



onsdag 6 juli 2011

Förnedringens timma...



Det är jobbigt ibland!

Det kan sannerligen vara jobbigt med många olika saker och ibland är det jobbigare än andra gånger!
Det kan vara jobbigt rent fysiskt och det kan vara jobbigt rent psykiskt.
Ibland får man inte som man vill och ibland kan det faktsikt vara lite jobbigt att få sin vilja igenom också.

Det jag upplevde häromkvällen VAR riktigt jobbigt.

Som herrn i huset är jag tämligen van vid att vinna när det vankas frågesporter och dylikt!
Jag skulle vilja påstå att jag är tämligen allmänbildad och att jag tar upp saker jag ser på ett rimligt naturligt sätt när jag läser med mera.

Jag är ganska duktig på Geografi, Historia, samhälle, sport och de saker som brukar figurera i frågesporter.

Häromkvällen plockade Fröken Fruga och Grabbarnas Grabb fram Junior Geni spelet som inköptes för ett tag sedan!
Vi har haft det framme vid några tillfälle tidigare med rätt och riktig utgång om man säger så!

Denna gången så gick det verkligen inte rätt till.
Fröken Fruga fick frågor som gick som en dans och det var verkligen så att Grabbarnas Grabb också fick frågorna att trilla in.
Han besvarade frågor om Bärnsten och Dinosaurier som om det var en fråga om precis de mest naturliga saker i världen och helt plötsligt så insåg man att man blivit sist i Junior Geni...
Ego Boost, my ass...

Jag har blivit påmind om denna anti-triumf några gånger de senaste gångerna och till och med erbjuden ett revanschmöte.
Jag har hittills tackat nej till detta, med undanflykter som tidsbrist eller fotboll på TV, men faktum kvarstår..

Jag vågar inte....
Tänk om det inträffar igen!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar