Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



torsdag 28 juli 2011

Om vi skall samla ihop oss


Ibland skall man ta sig tid för att titta tillbaka.

Anything becomes interesting if you look at it long enough.    - Gustave Flaubert (1821-1880)

Scoutinlägget blev ett positivt inlägg som gjorde att det sattes ett nytt snyggt rekord i antal besökare på denna oansenliga lilla blogg.
Tack till er som länkade hit via Facebook med mera.
Att ni är så intresserade av scouter är osannolikt och lite skrämmande faktiskt.
Det är lite ruljans med dessa människor just nu och jag får varje dag en hel del otroliga påstående kring det läger som sätts upp i Rinkaby.
Det kutar omkring en och annan scout på jobbet just nu och jag har lite svårt att hålla mig för skratt emellanåt. Dom är roliga dom små liven....

Det var ytterst nära att jag åkte till fotbollsträningen ikväll.
meningen var till och med att Micke Persson skulle komma och hämta mig, men jag lyckades avstyra det i sista stund. Tack och lov för regn ibland!

Jag skrev att det var en omöjlig sak för Malmö FF att besegra Glasgow i Champions League kvalet!
Vad hände?
Såklart vann MFF med 1-0 på bortaplan i första matchen.
Bara ett under kvar då....
En match på "himmaplan" återstår, men visst ser det ut som om min fotbollsexpertis återigen saknar fog...

MoDo Hockey?
Mattias Timander var nära att hamna i lillebror Skellefteå`s klor.
Det blev Leksand istället och alla är glada för det!
Tänk att se ikon Timander i Skellefteåtröja!
Usch, det är ungefär som att se Ted Sayadkhanyan i Vanneberga dress....
Nu bommade alltså SAIK Timander, men eftersom man tvunget måste värva ifrån MoDo hela tiden så fick man ta Hannu Pikkarainen istället.
Bra det! Hoppas att det ingår ett och annat helrör i kontraktet för det skall tydligen Finnen gilla starkt!

Norge?
Han den där idioten verkar ta mig fan galnare och galnare...
Vilken historia..

På tal om galning så läser jag just nu en bok om Jackie Arklöv..
Klok kille det också...

Husmålning?
Det blir det nog inte ändå..
Provade att tvätta ett stycke hus med diskmedel.
Blev skitbra....
Nu skall vi bara försöka få in resten av kåken i diskmaskinen också!

En arbetsdag kvar till semester.
Det är sent, men å andra sidan så har de flesta andra börjat jobba igen.
Då är det rätt gott att ha ledigheten kvar...
Sol och bad?
Skulle inte tro det, förvisso!

Inleder semestern på Måndag, förresten med att köra in till jobbet för att göra lönerna klara....
Go start? Jaja...

Annars?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar