Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 10 juli 2011

Besök ifrån Staterna


Söndag!
Sverige besegrade Australien i Dam-VM och nu skall Japan besegras i Semifinalen på Onsdag.
Har en bekant känsla angående detta Svenska fotbollslandslag och kommer helt osökt att tänka på USA-VM 1994 då det Svenska laget växte ordentligt för varje steg i turneringen dom tog!
Det är lite så nu också.
Tjejerna växer verkligen från match till match och idag var det inte ens nära ett dom skulle tappa greppet mot Australien. Detta Australien som sannerligen inte är dåliga. Minns att Norge fick åka hem efter gruppspelet på de grön/gulas bekostnad.
Japans damlandslag vet jag inte ett skvatt om så det är dumt att spekulera i den matchen, men det Japanska damlandslaget får vara rätt bra för att rucka Svenskorna!

I en eventuell final hoppas jag på att USA står på andra sidan.
Hade varit skithäftigt att slå de uppblåsta Amerikanskorna två gånger i samma VM...

På tal om USA så får vi fint besök ikväll.
Faster Bodil är på besök ifrån USA i sommar.
Ikväll så står familjen Ekewald på tur i deras turnè runt släkten.
Skitroligt!
Bodil är en supersalt Faster och jag älskar hennes nyfikenhet på allt och alla.
Hon har varit med om så mycket i livet, men är ändå så vetgirig så det liknar knappt något.
Dessutom så älskar jag när hon inte hittar de Svenska glosorna ordentligt utan måste ta till Amerikanskan för att göra sig någotsånär förstådd.
Skall bli skoj.

Nu hinner jag titta en halvlek på Mjällby innan gästerna kommer!

Ha en bra kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar