Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



lördag 23 juli 2011

Beachhandboll



Det blev en runda på stranden idag ändå.
Kort, men koncist.
Fröken Fruga och Grabbarnas Grabb hängde med och det gjorde att stoppet blev lite kortare än först tänkt.
Vilket jäkla arrangemang !?
Folk överallt och handbollsplaner så långt det gamla ögat kunde nå.

Jag är inte så initierad i det hela, men för min del så blev det lite i rörigaste laget dock.
Sett till tävlingsbiten i det hela så hade jag gärna velat veta lite mer om vilka som spelar, vilka klasser dom tillhör och lite mer om förutsättningarna inför match.
Man vet inte så mycket om hur tabeller och dylikt ser ut och vad matcherna gäller riktigt.
Förhoppningsvis vet dom som spelar lite mer om det.

IFK förlorade stort mot Flensburg, men det verkade inte spela så stor roll.
Det var skratt hela vägen och Jesper Larsson och Mattias Andersson, de båda målvakterna, utmanade varandra i vem som kunde hålla hov mest och bäst. Den matchen vann IFK, men det var också den enda.

Jag föredrar nog fotboll ändå!
Kollar på Skånederbyt på TV istället.
Helsingborg-Malmö är ett riktigt bra fönster om man vill visa upp Svensk Fotboll ifrån sin bästa sida.
Då tänker jag inte direkt på det som händer innan som gör att matchen blir försenad.
Slagsmål mellan supportrar begriper jag mig inte på. Inte innan match åtminstone....

Nu blev det visst lite sport ändå!? Förlåt...

Käkade Lunch på Pråmen med familjen idag.
Sill och Päremos är jäkla gott...
Bara så ni vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar