Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



onsdag 20 juli 2011

Semesteraktivitet

En och en halv vecka till semester nu.
7 arbetsdagar.
Sedan ledigt i tre långa veckor.

Aktiviteten för denna semestern var ju länge tänkt att bli kring Poolens återställande, men nu blir det ju inte så. Skjutet på nästa år istället eftersom poolaffären inte riktigt har någon direkt leveranssäkerhet om man säger så.
Körde förbi poolaffären idag och det var rätt så irriterande när jag såg att dom hängt upp en skylt mot vägen där det stod - Vi håller vad vi lovar....
Jodåsåatt....

Ny aktivitet blir istället att måla om kåken.
Det var tänkt till nästa år, men det får bli nu istället.
Det är inte sålängesedan det målades om, men det är sannerligen i behov igen.
Förra ägaren målade om, men jag vet inte riktigt hur det är gjort eller vad han nyttjade för färg för bra är det inte.

Fröken Fruga, Grabbarnas Grabb och jag åkte en runda i kvarteren för att kolla på olika trähus och vilka färger som skulle funka..
Vi har pratat om det innan och varit helt överens, men nu när vi bestämt oss för att ta tag i det så uppstod en tveksamhet.
Vi tycker helt plötsligt lite olika.
Jag tycker att huset skall vara svart med vita knutar.
Fröken Fruga tycker vitt med lika vita knutar.
Grabbarnas Grabb tycker rött, men han är nedröstad redan.

Svart eller vitt.
Min röst emot Fröken Frugas?
Vad tror ni?
Mitt tips är att vårt hus är vitt om några veckor...



Svart och vitt


Vitt och Vitt

2 kommentarer:

  1. Ett hus behöver lite roligare färger än svart och vitt bara /Oscar ;-) Lill grabben är mer rätt ute! :-D

    SvaraRadera
  2. Svart o vitt!! Måste man inte ha bygglov typ för att få måla svart dock?!

    SvaraRadera