Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



lördag 22 oktober 2011

vi gillar olika...

Jag vet inte riktigt vad jag skall skriva om idag.
Har en hel del olika infallsvinklar som borde tas upp, men det skall ju sorteras ut en om man skall följa de oskriva bloggregler som finns.
Håll inlägget enkelt och till ett ämne.....

Inte så enkelt när man har en multifunktionell hjärna!
Eller rättare sagt när hjärnan har svårt att fokusera på bara en sak..
Eller egentligen när hjärnan är så jäkla snurrig så det bara famlar omkring!
Nåja...

Jag tänker en del på de ruggiga bilder som kommer ifrån Libyen nuförtiden.
Jag vet inte riktigt hur folket där nere tänker, men så som jag tänker så är det inte helt 100 att lemlästa en människa och därefter visa upp honom som ett jaktvillebråd.
Tänker såklart på Khadaffi och hans öde.
Visst är det en karl av tveksam sort, men ändå!
Är de som tog honom och bragde honom om livet en bättre sort?
Det verkar vara djur generellt sett!
Bygga ett nytt land är en kommentar som frekvent lanseras i nyheterna.
Min åsikt är att man bygger någon form av stängsel runt det nya landet och kallar det för zoo...

En annan sak som borde avhandlas är av en helt annan dignitet.
På en helt annan nivå!
Skönt!

Grabben fyllde ju 7 år igår och gratulerades ordentligt.
Tacopaj och maränssviss stod på önskemenyn så det fick det blir.
Jag och Fröken Fruga firade grabben tillsammans med Polaren Per och Matmormor.
Även Posta Peter och Tant Anki var på plats.

Grattis på sängen 06.45

Paketöppning 07.00
Barnkalas är inte alltid jätteroliga, men det underlättar lite att det är en s egna som fyller år.
Roligast av allt denna dag var att se reaktionen på sonen när han kom hem ifrån skolan och hittade den största paketen av de alla.
Polaren Per hade varit borta på förmiddagen och monterat upp sin och Matmormors present.
En ordentlig garderob på Grabbarnas Grabbs rum framkallade den vildaste glädjedansen jag sett någonsin.
Tänk att en 7-åring blir så jäkla glad över en garderob....

Posta Peter högg in på Tacopajen...

Polaren Per vann armbrytningen med viss möda

Ekewald är lite rädd för eld
Kalaset var lugnt och behagligt och grabbarnas grabb höll hov som vanligt!
En hel kväll i fokus är kanske inte ovanligt, men alltid populärt!

Tant Anki och Posta Peter

Skönsången uteblev men sång blev det

För övrigt så är jag förundrad över att grabbens rum blev iordningställt idag.
Med en ny garderob på plats så skulle det möbleras om.
Det innebar att grabbens alla gosedjur skulle ut.
Han är äntligen trött på dom och denna smittohärd till elände kunde tas bort.

En hel jävla hängmatta full med mjukdjur

Fröken Fruga älskar djur

Sista kramkalaset
Nu är hängmattan nere.
Gosedjuren är döda.
Lika döda som Khadaffi, men utan jubelbilder.
Lite ordning får det banne mig vara...

Till sist.
Release på Football Manager 2012 igår!


I min ägo idag!
Nu jävlar skall Liverpool vinna titlar!
Nerden har vaknat igen!

1 kommentar: