Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



lördag 15 oktober 2011

En viss oro finns

Man är lite orolig trots allt.
Man läser i tidningen att det är oroligt ibland klubbarna i Kristianstad just nu.
Dom gör tydligen upp om revir och inkomster från olika aktiviteter.
Det gäller att hålla sig i framkant ibland klubbarna i stan för att dra in så mycket intäkter som möjligt och för att eliminera andra aktörer så har man alltså tagit till vapen.
Mer om detta finns att läsa i Kristianstadsbladet.

Läs mer här om kriget i Kristianstad

Jag är som sagt en liten gnutta orolig.
Jag och Fröken Fruga var i stan idag.
Döm av min förvåning om jag inte blev värvad till en klubb som kämpar frenetiskt för att ta över Kristianstad och för att eliminera andra aktörer.
Vi var på Stadium och köpte ett par brallor till lilleman och dom frågade rakt ut om jag ville gå med i deras klubb.


Helt öppet och utan att smyga med det.
Jag som läst i tidningen om dessa aktiviter som förekommit blev första lite förskräckt men sedan insåg jag att jag inte kommer undan.
Skulle jag verkligen våga säga nej?
Lite rädd för repressalier är man ju trots allt.
Tänk er själva om jag skulle tackat nej och erkänt att jag redan är med i en annan klubb.
Jag förstår ju att det förmodligen skulle stått någon utanför dörren ikväll med en varmkörd motor igång på bilen som väntade en bit bort.
Klart som korvspad att dom skulle hemsökt mig och eventuellt även framfört otrevligheter mot mn omgivning.
Jag tog det säkra före det osäkra och skrev på ett papper som skulle innebära stora fördelar för mig i framtiden.
Det pratades om 10% och jag nickade och försökte att komma därifrån så fort som möjligt.

Jag vågade aldrig berätta att jag redan är med i en rivalisernade klubb.
Jag kommer inte att våga berätta för min gamla klubb heller.
Jag kommer inte att berätta för sportklubben på Tean Sportia att jag dubbelspelar.


Gud vet vilka problem jag står inför.
Nåväl jag försöker mörka så gott jag kan och skulle det inte gå vägen så får jag försöka komma undan på annat sätt.
Inte lätt såklart eftersom dessa rivaliserande klubbar är etablerade med systerorganisationer över hela vårt avlånga land.
Hur skall jag komma undan detta?
Jag har en hemlighet ytterligare!
Jag tänker inte så ofta på det själv, men ibland dyker ångesten upp ändå.
Jag har ett förflutet i ytterligare några gäng.
Jag erkänner att jag är en gänghoppare som borde straffas.

Jag har ett förflutet som medlem i Intersportgänget också.
Jag vet att det är oförlåtligt och att mina två nuvarande klubbar förmodligen kommer att gå ihop emot mig. En medlem som jag som hoppar mellan de olika gängen bör straffas ordentligt.
Jag är oförbätterlig....


Att rekryteringen sker så öppet på Kristianstads gator är ett problem som borde lyftas upp ordentligt.
Oanande människor går i dessa gängs fällor och hamnar i dess klor helt och hållet ovetande.
Rätt vad det är så avlossas det skott mellan dessa klubbar och det enda man gjort är att ha handlat sina gympadojjor på fel ställe.
Att näthandeln ökar är inget konstigt...

Jag skulle vilja göra avbön!
Jag vill inte vara med mer...
Jag är helt enkelt rädd!

Följde med frugan in på Åhlen´s också idag.
I kassan frågade en mild dam huruvida jag var medlem...
Jag sprang därifrån med andan i halsgropen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar