Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 30 oktober 2011

Amen, det gick ju...



IKEA en Söndag är lite som att skjuta sig själv...
Frugan ville åka och fick med sig grabbarnas grabb i sin helvetiska plan.
Redan några minuter efter uppvaknandet i morse så började övertalningsplanen skridas i verket.

Jag, som är en svag människa, fick kapitulera inför övermakten och efter frukost så inleddes den långa färden.

KUNDE HA VARIT JAG...
Ångesten inleds redan i höjd med Torsebro.
Vägen till Älmhult kan vara världens tråkigaste väg att köra.
Kom nu inte och påstå att det är roligare att köra till Malmö´s variant på samma varuhus för om det nu skall faras iväg så skall det åtminstone vara till originalet...

Jag drog ut på det lite genom att svänga förbi Morfars gamla hus i Torsebro för att kolla om det förändrats.
Omedvetet kanske jag hoppades att resan skulle ställas in, men det var inte ens nära.
Har familjen väl fått vittring så är det kört..

Väl framme så är det inte helt enkelt att hitta parkeringsutrymme.
Inte en Söndag...
Sveriges befolkning är inte nöjda med sin inredning!
Det är mitt konstaterande..
Åtminstone inte på Söndagar!

Jaja, vi hittade en perfekt parkering tillslut. Inte så långt ifrån ingången och det är rätt skönt.
Tänker på de kassar som skall bäras i efterhand. Det måste hittas en parkering åtminstone inom 750 meter ifrån utgången för annars är det för långt.
Varuvagnarna är inte tillräckliga alla gånger och då är det till att antingen promenera 2 gånger eller till att asa...
Köra fram bilen? - Jo eller hur?

Inne på Ikea så inleds turen i regel med toalettbesök för familjen.
Toan är strategiskt placerad precis innanför entrén så att alla hinder skall vara undanröjda för omåttlig shopping!
Direkt hamnar man i en stol, väntandes på den bättre hälften och redan där är rollfördelningen klar!
Fröken Fruga gör det hon behöver och jag väntar!
Grabbarnas Grabb pendlar lite mellan engagerade Mamman och offerPappan...

Sedan tittar vi på soffor, fåtöljer, bord och stolar.
Vi har redan det som behövs i inredningsväg, men det är bra att kolla ändå!
Till framtida bruk!

-Denna är väl fin?
-Jodå...
-En sådan skulle vi haft!
-Mmmm...
-Är det inte roligt?
-Jodå....
-Är du sur?
-Nänä....

Restaurangen.

Våga vägra köttbullen...

Igår pratades det om Söndagsmiddag här hemma!
Vi till och med handlade inför den...
Idag fann jag mig själv sittandes på Ikeas restaurang.
Kotlett....
Med Pommes....
Livet är inte roligt alltid!

Men det gick ändå ganska så smärtfritt idag.
Inga stora inköp och det räckte med en vagn!
Bara 2 saker att hämta i labyrinten dom kallar för "hämta själv" lagret.
En skrivbordsstol till grabbarnas grabb och ett nattduksbord till samma pojk...
(Varför vill jag att det skall heta natthögsbord?)
800 spänn totalt...

Kan verkligen inte påminna mig om att jag kommit billigare undan någongång någonsin....
Koma?

Mötte förresten goda Tero Mäkinen också.
Han såg lite mör ut...

Nåväl.
Söndagen är avklarad och Ikea likaså!
Trolig att det är åtminstone ett bra jäkla tag till nästa runda.
Ser fram emot den...
-Not.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar