Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



måndag 10 oktober 2011

En underbar morgon!

När dagen gryr, allt senare för var dag som går, så vaknar huset stilla till liv.
Dagens första strålar letar sig förbi rullgardinen och smeker mig vaken med sitt morgonpigga humör. Jag öppnar långsamt ögonen och njuter av den annalkande dagens första lugn.
När kaffet puttrar i bryggaren kommer sonen ut i köket och ler glatt sitt morgonpigga leenden.

-Godmorgon, Pappa. Det är härligt att det äntligen är morgon.
-Pappa, du är den bästa frukostfixaren i hela världen. Jag älskar dig!

Strax efter kommer frugan lommande med ett glatt ”gomorron” i mungipan. Hon slår sig ner vid det dukade bordet och tar för sig av utbudet.

När Frugan i lugn och ro intar sin frukost så brister hon plötsligt ut i ett härligt skratt som ekar genom det iordningställada köket.
-Vilken underbar dag. Är det lika underbart väder ikväll så föreslår jag att vi tar oss en tur till stranden och kanske äter en bit mat där!
-Jag åker ner och handlar på lunchen så att det är klart när du äntligen kommer hem, min underbare make!

Sonen som ätit upp all sin frukost och därefter utan protester tagit på sig sina finaste skolkläder undrar om det finns tid till att titta lite på TV innan han skall repetera sina läxor inför dagens underbara utmaningar i skolan.

- Javisst, vi har gott om tid, det är lugnt, svarar jag leende och slår upp sporten i den lokala dagstidningen, medan frugan fyller på min kaffekopp.

Skall jag stryka din arbetsskjorta idag, undrar frugan som vid detta laget är ordentligt mätt och om möjligt på ett ännu bättre humör än tidigare.
-Nej tack, älskling det behöver du inte i dag också. Varför tar du inte ett svalkande dopp i poolen istället innan vi beger oss till arbetet?

-Jo, det hade varit ljuvligt, svarar underbara frugan!
- Kan du inte göra mig sällskap?


Hack… hack… hack…

Näe… det är ju inte riktigt så…
Inte idag heller...

1 kommentar: