Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



lördag 5 november 2011

Utmaningar

Titeln på inlägget låter kanske dramatiskt, men det är det inte!
Egentligen kommer detta inlägget att handla om ett stort "icke-problem" men det är ändå en sak som jag ser fram emot.

Familjen satt och kollade på tv:n ikväll och fastnade för TV4:as Så mycket bättre.



Jag måste säga att jag gillar det programmet på något sätt.
Det är ett program där det inte överhuvudtaget finns några elakheter och ingen som pratar strunt bak ryggen på folk.
Känns nästan lite befriande i dagens TV utbud.
Kvällens program var inte jättefantastiskt dock.
Det var Eva Dahlgrens kväll ikväll och hennes låtar är som en lång, lång koma av tristess.
Säkert skitbra för många, men jag tuppar av...

Det som är värt att fundera över i detta fallet är nästa veckas program.
Då är det Jason Diakité som skall vara huvudperson.
Timbuktu alltså.
En genombegåvad människa som är skitduktig på det han gör.
Det är alltså hans låtar som de andra artisterna skall tolka på sitt sätt och göra ett framträdande av.
Lite som roliga timmen i skolan fast lite mer på riktigt!


Jag dör nästan av nyfikenhet på vad artister som Eva Dahlgren, Mikael Wiehe, E-Type och Lena Philipsson skall göra av låtar som "The botten is nådd" eller "alla vill till himmelen men ingen vill dö"
"Det löser sig" eller liknande.
Bra låtar men otroligt speciella för Tomas Ledin att göra.
Hur fanken kommer det att låta?

När vi ändå är inne på artister så måste jag fråga om det verkligen är okej att kalla E-Type för artist.
Vad är det han är bra på?
Hur många har någonsin köpt eller ens lyssnat på en hel skiva med E-Type?
När inte danserskan Dee är med honom så är det inte mycket värt, det är en sak som är säker!



1 kommentar:

  1. Kanske är som att svära i kyrkan men är inte Laleh:s galande snart i klass med Herr H Hellström?

    Så mycket bättre är annars ett hyffsat TV program om än i mina ögon lite mycket gull gull, klubben för inbördes beundran typ..,;-))
    Mvh Niclas''old nr five''Karlsson

    SvaraRadera