Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



torsdag 24 november 2011

Nu är det jul igen....

Jag vet inte riktigt allt!

Jag vet inte om det blir snö i år....
Jag vet inte om det kommer att bli så kallt så att man måste ha raggsockor...
Jag vet inte riktigt hur det fungerar med alla julklappar som man tappat kvittot på...
Jag vet inte hur många gånger man sagt att man inte skall kolla på Kalle Anka fler gånger...
Jag vet inte hur det fungerar för alla som inte gillar lutfisk...
Inte heller vet jag om det är okej att äta potatismos till sillen på julbordet....

Jag är väldigt osäker på hur många julklappar det är när det är lagom....
Jag är extremt villrådig över hur många Paradis askar som är nyttigt att äta...
Jag är inte helt på det klara om det är okej att elda upp de banden som klapparna är inslagna med...
Jag vet inte om det är glöggen eller maten som gör en lite trött på julaftonskvällen...
Osäker på om Grabben vet vem han fått alla leksakerna av...
Inte helt säker på att jag vet det ens....
Jag är inte helt säker på om jag är förtjust i lax eller inte...

Jag vet verkligen inte om Julgranen är nödvändig...
Inte heller om det är onödigt att tända alla 48 ljusena i fönstret...
Jag vet inte riktigt om jag egentligen har samvete för att njuta av julen....
Jag vet inte om jag kan förtränga alla som lider på julen....
Jag vet inte om det är vettigt med alla pengar som brinner upp på onödiga saker...
Jag vet inte om det är sunt att lura barnen med jultomtar och skit....

Jag vet inte om det är bra att äta som om julafton vore sista dagen på jorden och jag vet inte hur många städer i Afrika som överlevt på bara mina portioner...

Jag vet däremot att det kommer att blir en härlig jul i år igen och att jag kommer att älska att se mina nära och kära lysa i ögonen av förväntan.'
Jag vet att min älskade sons önskelista kommer att vara längre än tomten är bred och jag är säker på att frugans förväntningar på julen är minst lika stora som hela Zlatans Ego.
Jag vet helt klart att min fru och min son är vansinnigt förtjusta i den idealiska julen och jag vet att jag inte är mannen att ta det ifrån dom.
Jag vet att det kommer att bli en härlig jul i år igen och jag vet att jag kommer att njuta av att älska min familjs entusiasm.

Jag är säker på att julen kommer och vem är jag till att ifrågasätta den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar