Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



torsdag 17 november 2011

Julkalendrar

Läste om en "stjärna" i stora stygga Elfsborg som gjorde sig rolig över faktumet att de är ålagda av sin klubb att sälja julkalendrar i vinter.
David Elm tyckte nog att han var lite för fin för att vara solidarisk med alla andra i föreningenm verkade det som!


Jag blev lite irriterad...

Klubben han representerar må vara en av Sveriges största och kanske en av de mest välorganiserade, men det är väl ändå så att dom måste dra in kulor någonstans.
Ett led i detta är såklart att börja i det lilla.
Såklart finns det en marknadsavdelning som gör sitt, men jag kan förstå värdet i att även "Stjärnorna" drar sitt strå till den stora stacken.
Misstänker att spelarna i P12 är tvungna att sälja!
Misstänker att spelarna i P17 är lika tvungna...
Varför skulle då inte seniorerna visa sig som ett gott föredöme?

Bortskämda?

Det handlade tydligen om 10 kalendrar som skulle säljas.
Kan den kosta 40:-?
60?



Herr Elm som kom till Elfsborg ifrån England och Premier League, tjänar enligt uppgift cirka 120.000:- i månaden ifrån sin klubb!
Om han nu är lite för fin för att fråga grannen eller morsan om dom vill köpa så borde ett hett alternativ vara att köpa skiten själv.
En 5 hundring senare så är problemet löst!
Istället för att sänka sin förenings ambition med att vara jordnära, menar jag!

Varför måste 17 åringen om inte stjärnan måste, kan man tänka?

Idiot....

Han uttalar sig på sin blogg om att det är märkligt och att han undrar hur det skulle sett ut på andra arbetsplatser om de anställda helt plötsligt skulle börja sälja kalendrar på fritiden för att få lön.
En jävla parallell, Herr Elm!

Du är fotbollsspelare.
Jag utgår ifrån att du tycker om att vara det!
Om inte så skall jag skaka fram ett jobb till dig!
40 timmar i veckan skall du få jobba!
Du kommer att bli skitig på fler ställen än på knäna och du skall inte tro att du får full lön för att du är indisponibel en dag!
En skada kommer att kosta dig pengar och du skall inte tro att du kan gå hem och spela TV spel mitt på dagen!
Du kommer inte att ha folk som tvättar dina arbetskläder och du får bara ett par skor om året.
Din lunch har du med dig hemifrån i en plastlåda och du får själv diska lådjävulen efteråt.

När du ställt upp på det ett tag så kan vi börja prata om kalendrar!

Om jag vart din klubbchef skulle dubblerat dina kalendrar och tvingat dig att gå upp på läktaren och sälja dom vid mitt i sommaren.

Klubbhjärta?
Jodåsåatt......

3 kommentarer:

  1. Där fick du till det ! Bästa inlägget so far !

    SvaraRadera
  2. Tack Winnö eller Håkan menar jag!
    Förstår att vi skall stöta på varandra igen!
    Roligt.

    SvaraRadera
  3. Håller med... Spot on !!!!

    SvaraRadera