Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 27 november 2011

Söndag

Det är Söndag idag!
På riktigt...

Igår var en väldigt, väldigt lång dag.
En väldigt, väldigt lång dag i väldigt goda vänners lag.

Hemifrån vid 11.15 till fotbollsträningen.
Träning 12-13 med en bra, riktigt bra uppslutning.

Direkt därifrån till Tomarps Gård.



Bastuflotten kallade för i stort sett hela seniortruppen.
8 grader i sjöb avskräckte inte eftersom bastun var varm och go.
Ett riktigt härligt gäng tillbringade 3 timmar vid flotten och det bjöds på rejält med skratt och en hel del skönsång.
Oliver Andersson bjöd på mest sång av alla och kom bland annat upp med en ny ramsa som kommer att användas flitigt framöver.
En sådan där ramsa som är så bra att plocka fram innan match för att elda upp killarna en nivå, du vet..
Eventuellt så kan den funka lika bra efter en vunnen match istället för klassiska "segern är vår..."

Efter tre timmar så fick det räcka med värme och bad.
I skytteltrafik till Rinkaby Idrottsplats med hela basset och där väntade höstfesten.
Det är förmodligen bara i Rinkaby som man firar höstfest den 26 november, men det kan väl egentligen kvitta.
55-60 personer hade hittat till klubstugan denna kväll och stämningen var hög.
Mat, dryck, lotterivinster, prisutdelningar och dans till levande musik bjöds och det var en riktigt trevlig kväll där som vanligt en väldig massa världproblem reddes ut.



Jag personligen hjälpte till med att lösa en massa problem.
Dr. Phil, Ophra (?) och dom andra kan slänga sig rakt in i väggen...
Nu är Ekewald på banan....

Palle och E:et skall ha full cred för tillställningen där nere.
Ett riktigt bra arbete hade lagts ner på denna fest.

Det är alltid roligt att komma ner på dessa fester.
Det är verkligen som att man kommer hem.
En massa glada människor som är väldigt pratglada ock allmänt kramiga.
Det går knappt att räkna antalet omfamningar en sådan här kväll och det är härligt.
Män kramar män, kvinnor kramar kvinnor, män kramar andras kvinnor och kvinnor kramar flaggstänger. Jag skulle vilja påstå att det kramas i överkant ibland, men det är härligt.

Taxi hem klockan 03.15 och två minuter efter hemkomst så sov Ekewald som en liten gris.
En lång dag var till ändå!
Men en fantastisk sådan...

Idag har det varit Söndag.
Lite beroende på gårdagen, men också beroende på en begynnande förkylning med tillhörande halsont.
Män med förkylningar är ingen lek, det vet alla och jag måste erkänna att jag bidragit till denna myt ordentligt idag.

Summa av helgen är att jag önskar att jag vågat ta kameran med mig igår.
En hel del som skulle förevigats, men jag är lite rädd om kameran så den fick stanna hemma.
Ett antal människor är säkert glada för det, men jag misstänker att lika många är lite ledsna över samma faktum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar