Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 3 juli 2012

Tack och Adjö, EM

Trodde kanske inte att man skulle tänka eller uttala fäljande, men så är det..

Tack EM för denna gången.
Roligt när du kom, men fint när du drog...

Pallar inte riktigt hela vägen.

Till och med så att Mjällby-Norrköping var en befrielse att kolla på när Allsvenskan drog igång igen.

VM är på något sätt roligare att titta på än EM.
Ja, tänker ni för att Brasilien och Argentina är med där...
Jo, för all del men jag tycker det är häftigt med underdogsen framförallt.
Dom finns inte på samma sätt som i VM.
Det är roligt att se Nya Zeeland, Tunisien, Saudiarabien och Trinidad/Tobago.
På samma sätt som det är roligt att se försöksheaten i OS eller omgång 1 i alliansen.

Det är roligt att få se de små mäta sig med de stora.
De osannolika mötena som uppstår.

I EM kan alla lag spela 0-0 med varandra.
Sverige kan slå Frankrike och Grekland kan gå vidare till Kvartsfinal.
I VM är det inte så och inte heller i Alliansen.
Det är lite charmen med idrott och jag vill se mer av det.
Jag vill se Guatemala ha 0-0 i halvlek mot Tyskland.
Jag vill se Quatar ta ledningen med 1-0 mot Portugal och jag vill se Östanå Bruk kämpa som djur mot IFK Hässleholm.



I övrigt..
Fröken Fruga fyllde som berättat 40 år igår.
Det gick bra!!
Hon överlevde och tyckte nog kanske till och med att det var roligt!
Otroligt...
Jag och Grabbarnas Grabb var riktigt nöjda med oss själva och det verkade även Fröken Fruga vara.
Lite tid och kraft och några presenter på det och dagen var i hamn utan skandaler.

På tal om hamn så skrevs det lite på Facebook om den dåliga servicen på restaurangerna nere vid hamnen i Åhus.
Lång väntetid och dåligt käk..
Här vill jag gå in och backa upp krögarna lite faktiskt.

Vi var på besök på Åmund igår och käkade födelsedagsmiddag.
Vi bokade bord till klockan 19.00 och var färdigkäkade och mätta, glada och ruskigt nöjda lite mer än en timme senare.
Förrätt och huvudrätt bara förvisso, vi orkade inte med efterrätten men ändå..
Det kanske är så att mitt under brinnande Hamnfest så är det inte helt genomtänkt att beställa en pizza...
Jag upplevde en grym service och några riktigt goa leenden ifrån personalen.
Maten var som vanligt enastående och tiden var klart acceptabel.
Way to go...

Rinkaby håller för sommaren med fotbollssparkande.
Skönt det...
Inte en förlust att smälta på hela sommaren.
Den 28:e drar vi igång igen.
Full satsning på hösten.
Kanske med en eller annan välbehövlig förstärkning i truppen ytterligare?

3,5 vecka kvar att jobba.
Det går bra!

Poolen då?
Jodå, den är inte helt klar men användbar och faktiskt använd.
Vatten i. Igångsatt, städad och klar.
Några brädor på plats och några grader upp sen jäklar skall det badas...

Det tar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar