Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



torsdag 5 juli 2012

Semester

Börjar längta en del efter semestern.
3 veckor skall klaras av först och sedan är det dags.
Det är lite gott att ha ledigheten framför sig på något sätt, men visst är det lite knäckande när arbetskamraterna knallar hem med stort leende efterhand som veckorna går.

I år blir det tre veckor inledningsvis.
Inget direkt planerat förutom ett gäng dagars roadtrip med High Chaparall i sikte.

Inga djurparker i år någonstand, det är ett skarpt krav ställt av far i huset.
Är så inneligt trött på djurparker så en enda zebra kan få mig att kasta upp.

Mitt i semestern så börjar fotbollen om igen.
Det är lite typiskt att behöva anpassa familjens ledighet efter fotbollsträningen, men så är det ju ställt.
Bara hoppas på att killarna verkligen kommer för att träna så det blir meningsfullt.

På Måndag är det tattoodax för Ekewald senior, dvs mig.
Har letat motiv för fulla muggar och tror att jag äntligen är överens med både mig själv och det tema som jag tänkt.
Det blir inte Vibyloggan denna gången heller för dom som nu eventuellt hoppats på det.
Sparar det till ett speciellt tillfälle....

Tänker på en sak som är lite konstig.
Allt här i livet är uppstyrt rätt ordentligt numera.
Det är tidsbestämt hit och tidsbestämt dit.
Allt har sin tid så att säga.
Jag undrar lite över begreppet för och eftermiddag och hoppas på svar.
Undrar när förmiddagen egentligen tar över efter morgonen och undrar när förmiddagen släpper greppet och låter eftermiddagen ta vid.
Kvällen låter vänta på sig, men hur länge och när startar egentligen natten?

Det är skandal att det är godtyckligt och borde verkligen styras upp så man vet på riktigt.
En tidsangivelse på ovan nämnda delar av dagen skulle verkligen vara på sin plats.
Om man bestämmer med någon lite löst sådär att träffas imorgon på förmiddagen så skall det inte vara hur flummigt som helst.
Jag anser att socialstyrelsen eller någon annan skall gå in med rekommendationer här!

Mitt lilla förslag är att natten sträcker sig till 06.00 och byter namn till morgon då.
Morgonen varar till 10.00 då förmiddagen kickar igång och håller i sig ett par timmar.
12.00 skall eftermiddagen starta och den skall vara fram till 17.00 för att sen bli kväll.
Kväll är det till 24.00 då natten börjar.
Överens om det?

Imorgon är det Fredag!
Det är fint det...

På Lördag skall jag och Grabbarnas Grabb slagga i tält i trädgården.
Hur skoj är det?
Hur i helv... kan man egentligen lova en sådan sak?
Jag är så säker som någon kan bli att jag kommer att somna som en stock på gräsmattan och vakna frysande framåt småtimmarna och hitta Grabbarnas Grabb uppkrupen i farsans säng inne i kåken.
En vuxen karl som sover ensam utan cover up ifrån en minderårig ute i trädgården är endast patetiskt.
Så är det med det...

1 kommentar:

  1. Martin Karlsson6 juli 2012 kl. 10:14

    Morgonen börjar kl 6 och håller på till kl 9 då det är förmiddagskaffe. Alltså mellan 9-12 är det förmiddag. Annars har du helt rätt i övriga tider :)

    SvaraRadera