Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



måndag 23 juli 2012

Djävulska baggar

En bagge vars namn jag inte känner håller på att göra mig fullständigt galen.
En grön liten historia som är direkt odräglig.
Den kommer tillsammans med hela sitt släkte att tvingas flytta och om inte så kommer jag handgripligen att sjasa den ifrån byn.


Är inte helt säker på att jag har rätt bagge på bild egentligen för min baggesläkt är lite grönare än denna.
Bilder var svåra att googla fram för hur jag än sökte så var det Laila Bagge som upptog skärmen.
Inte roligt alls.



Jag har alldeles fullt med baggar i poolen, det är det som är mitt problem här.
Inte Laila för då hade jag ringt polisen, utan den gröna sorten.

Efter jobbet idag var planen att jag skulle hyva min lekamen i den blå poolen, men först så fick jag håva ur baggarna.
Räknade inte för det hade inte varit sunt, men uppskattar åtminstone 200 stycken flytande små gröna djävlar.
200 baggar senare så stod jag redo att äntligen hoppa i, men under tiden som jag samlade mig så upptäckte jag att ett 50 tal kusiner kommit för att leta efter sina 200 vänner.
Fram med håven igen och så höll det på.

Svärfar gissade på rapsbaggar, men jag vet inte.
Bagge som bagge typ.

Det enda jag vet är att min pool inte är stor nog för både mig och släkten Bagge.
Vare sig de gröna eller de andra och någon måste flytta på sig.
Jag har väntat på mion pool länge nog nu och tänker inte ge vika en tum ens.

Sorry djurvänner, men baggarna måste dö

1 kommentar:

  1. Dags för en poolfest snart igen hör jag tydligt!!
    Då vågar inga baggar vara kvar...

    SvaraRadera