Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



måndag 9 juli 2012

Långhelg på väg att dö...

Ibland får man väl lyxa till det lite, va?
I mitt fall så innebar lyxen denna helg att göra den en dag längre än vanligt.
Det är riktigt gott att förlänga helgen någon gång emallanåt och ta en extradag till familjen och sig själv.

I Lördags så packade vi ihop oss i kärran och drog till Helsingör.
En förmån att bo i denna delen av landet på det sättet.
Att dra och någon timma senare vara i grannlandet.
Riktigt avkopplande att strutta omkring där och jag gillar verkligen att strutta i Helsingör.
Visst är Köpenhamn bättre, men det är ett lite större företag liksom!

Vi handlade extremt lite dock.
Tror aldrig att jag burit så lite varor över sundet någon gång..
Det var förvisso inte syftet med resan heller, men något brukar det ju ändå bli.

Däremot så hittade vi bästa stället att käka på.
Hette något med Gästgivaregård (Danskan är inte så stark) och låg precis vid torget mitt i stan.
Publiknande miljö, men vilket kök.
Jag beställde in en skaldjurstallrik och det var med stor ansträngning som jag lyckades äta upp allt som fanns på tallriken.
Vi snackar räkor både färska och friterade, vi snackar ostron, musslor, bläckfisk och allt annat som kan tänkas passa in.
Det var verkligen 10+ på den tallriken kan jag säga..

Fröken Fruga satsade på en Club Sandwich och när hon ätit sig proppmätt så insåg hon att det faktiskt fanns en macka i botten på allt.
En imponerande hög med mat skymde den länge...

Lilleman, som inte är en chansande pojk när det kommer till mat satsade på Pölsor som sig bör i Danmark.
Även han hittade tallriken så småningom som var väl gömd under Pommes, Sallad och Ananasbitar.

Gött...

Idag så har jag varit och förgyllt min kropp ytterligare.
Den behöver som bekant all form av prydnad som finns nuförtiden.
sacred art inne i stan hos duktiga Asin.

Riktigt coolt att gå till en kvinnlig tatuerare på något sätt.
Blir inte riktigt så macho som det annars lätt kan bli.
Lite mer som att gå till en sadistisk frisörska liksom...

Idag gjorde det ont. Riktigt ont...
Armbågen skulle täckas med en smäktande ros och armbågen är numera inte mitt favoritställe att tatuera kan jag säga.
Det skångrade för böveln om nålen när det gled över benet på armbågen liksom...
Aj, som f...

Asin bara skrattade och tyckte att det var bra att vi bara skulle ta den ena armbågen idag...
Roligt.
Kommer aldrig mer att tatuera över ett ben någonstans på kroppen...

Men nu är det gjort och armen är inplastad och svettig.
Avhållsamhet ifrån bad i en vecka, är väl det som är värst just nu men poolen kommer att underhållas av grabben är jag säker på.

Vi har badat en jäkla massa i helgen, Grabben och jag.
Det är så skönt och en jäkla lyx helt enkelt.
Fröken Fruga har också badat några gånger, men är lite mer försiktig med temperaturen ännu sålänge.
Nästa år investerar vi i en värmare till poolen, var så säkra.
Just nu har vi bara möjlighet att värma den med elpatron och det är inte det mest ekonomiska om man säger så...
Elmätaren skickar iväg i 190 så det får vara så med det.

Imorgon jobb igen.
Bra det också.
Två kamrater tillbaka ifrån semester så visst trakasseri finns att se fram emot.

3 veckor kvar till semester....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar