Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



lördag 9 juni 2012

Uppdatering

Inte alltid man orkar med att skriva blogginlägg.
Ibland är det det sista man vill och ibland så känns det inte som om man kan göra det heller.
Det har varit en period av det nu.
Orkar inte, vill inte, kan inte och gör inte!

Jag fick viss kritik för sista inlägget som jag skrev och det förbryllade mig.
Från ett håll så fick jag kritik för att jag skrev det och plockade ner det.
Elakt och missvisande var omdömet.
Tappade lite tron på min nyansering.
Fick efter det kritik för att jag faktiskt plockade ner det.
Inte missvisande och faktiskt rätt så verklighetsförankrat var då omdömet.
Tappade återigen tron på min nyansering.

Svårt att skriva och vara till lags följdaktligen varvid jag tänker återgå till att skriva för mig själv igen.
Jag tänker inte beakta att någon läser mina rader och jag skriver så som jag tänker.
Det vill säga rätt ibland och mindre rätt ibland.
Så får det bli!

Sedan sist så har det blivit en del bloggmaterial som inte publicerats.
Så får det fortsätta vara.

Var med familjen på Ronneby Brunn sista helgen.
Spa, Diggiloo och svit.
Hela konkarongen och nothing missing..

Bodde granne med Markoolio och pratade vett med Lotta Bromé.
Hälsade på Lasse Holm och beskådade Perelli från nära håll.
Insåg att Grabbarnas Grabb inte visste riktigt vilka alla "kändisar" var, men att han trots detta var tämligen imponerad av att det faktiskt var "kändisar" i omgivningen.
Fröken Fruga irriterade sig över att hon inte sprang på Magnus Carlsson i frukosten.
Hon vet kanske inte att han är utom marknad för henne och det beror såklart inte på annat än att han hellre tittar åt andra, lite mer lika sig själv.

Diggiloo är trevligt.
Trevligt med rätt stort T.
Inte roligt, inte bra och inte särskilt flashigt.
Trevligt...
Visst är det ett moget ord?
Trevligt!

Hunnit med att fylla 43 år sedan sist också.
Också trevligt.
Inte roligt, inte bra och inte flashigt.
Trevligt...

Fick önskade presenter.
Pengar till mitt tatueringsprojekt.
43 var det tal om..
Jag vet!
Beställde tid hos tattokvinnan och fick rådet att tatuera en elak pinuppa.
Jag vet inte vad en elak pinuppa är och söker själv istället.
Kunde annars fundera över en elak fink, tyckte hon.
Jag vet inte heller riktigt vad en elak fink är och bestämde mig för att söka själv på riktigt.
Är lite inne på vissa spår av elakhet som tidigare nämnt och tar emot förslag på motiv med tacksamhet.
Maila till ekewald@hotmail.com om ni sitter på en elak tatuering.

Annars har veckan varit som vanligt.
Förlust för Rinkaby med andra ord.
0-1 mot Gärds Köpinge är ingen direkt fjäder i tränarhatten.
Funderar på om jag skall få sparken!
Gissar på att det inte är så enkelt.

Ny match imorgon mot stygga Österslöv.
Inte så många borta denna gången.
Räknar till 8...
Tar sig!
Trevligt?
Inte särskilt faktiskt.
Inte flashigt heller och verkligen inte bra!

Hade lite tankar på ett inlägg om nationaldagen i Onsdags.
Blev inget.
Jag är för nationaldagen till 100%, men vet inte riktigt hur man skall fira den!
I vår familj firade vi den genom att köra till Eko för att titta på trädgårdmöbler.
Känns inte rätt på något sätt.
Jag vill också gå ut på gatan och vifta med flaggor.
Jag vill bada i fontäner och vara stolt över att vara Svensk.
Jag vill också sjunga nationalsången tills stämbanden spricker och jag vill att Kungen skall pryda min tröja.
Det hade varit trevligt på något sätt.
Kanske på gränsen till roligt och riktigt bra.
Inte flashigt alls men roligt.
Jag vågar inte bara.
Känner att jag varit ganska ensam där i fontänen och att enbart Jimmy Åkesson tyckt att det var okej med flaggan.
Det är en jäkla tur att EM i fotboll är igång.

Fick blir Eko istället.
Ett intressant ställe.
Hittade inga trädgårdsmöbler att införskaffa, men åkte ändå på 1200:- vid kassan.
Konstigt och inte ett dugg trevligt.

Konstigt var det också med de besökare på Eko som stoppat till där på vägen till Norje.
Sweden Rock alltså...
Hårdrockare är trevliga människor sägs det, men dom döljer det ordentligt.
Dom ser jäkligt skitiga ut men jag tror inte att dom är det egentligen.
Dom kämpar som djur för att få till en riktigt skitig look bara.
Killarna har det enklast..
Långt hår och noll schampoo på 6 veckor innan festivalen så är man hemma.
Joey Tempest´s hår man var balsamerad, men det är nog ute..
Tennisdojjor på det och man är kund. Adidas..

Tjejerna har det jäkligare!
Det räcker inte med håret där inte.
Skinn, nitar och scarves kring handleden.
Mascara, spandex och en ordentlig klack krävs!

Måtte man inte vakna upp och inse att man är hårdrocksbrud.
Verkar tidskrävande och verkar dyrt.
Inte särskilt trevligt.

Fan mä nu blev det elakt igen.
Förlåt mig!
Är det något så ring!

1 kommentar:

  1. Martin Karlsson11 juni 2012 kl. 09:08

    Kul att du är tillbaka och bloggar igen !!!!
    Har saknat dig lite ;)

    Grattis i efterskott. Om du vill tatuera något elakt så är väl VIBYIF-loggan kanon :) :) :)

    SvaraRadera