Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 12 juni 2012

Fotbolls EM o så

Tisdag idag och dagen efter det att Em tog slut..
Ja, inte slut på det viset för nog katten så rullar det på en runda till och en runda till efter det, men visst så kändes det lite som om andan gick ur för oss Svenskar igår när Ukraina på många sätt förnedrade våra pojkar där borta i öst?

Våra pågar var på plats lika mycket som jag ungefär och på ungefär samma sätt med skillnaden att dom hade bättre platser som åskådare än jag.

Sjeva är 59 år och det var 36 år sedan han var en av de bättre i världen.
Tills igår...
Då var han världsstjärna igen.
Mot Mellberg och Granqvist alltså.
Och Zlatan och Lustig..

Tragiskt..

Nu är det "bara" att ta Engelsmän och Fransoser vid hornen och klippa dom en efter en, men ärligt talat...

Med Rosenberg och Toivonen på planen samtidigt är jag inte hoppfull egentligen.
Problemet är bara att det inte är mycket vassare med alternativen.
Alla pratar om Elmander som om det vore en världspelare och helt plötsligt så är han frälsaren.
Kanske det, men jag måste övertygas först.

Gladfotboll spelades det istället på Rinkaby IP igår.
Äntligen!
Inte med A-laget utan för reserverna såklart.
Vilka stjärnor!
10-0 seger mot IK Kamp satt som en smäck.
Det spelar ingen roll om det är A eller B eller F-laget som spelar och vinner.
Alla vinster räknas och betyder mycket.

Kan inte reda ut för mig själv vad jag egentligen är gladast för.
Olivers 2 kanonmål som visade att han har boll i sig eller om det är de två 14-åringarna som fick komma med i protokollet för första gången i seniorsammanhang.
Minns själv det första seniormålet även om dte är ett tag sedan och det kommer dessa grabbarna också att göra, var så säkra!

Är lite glad över "Myses" entré i laget också.
Han är friskt blod hela han.

Är lite irriterad över en del saker idag också, men dom är inte så fotbollsrelaterade så det får vi ta en annan gång!
Men jävla skit...

Sågar förresten, hur är det med det?
Är det okej att jaga någon med såg?
En vanlig handsåg alltså och ingen Kapsåg eller Tigersåg.
Vad säger ni?

Tattoo...
Enda förslaget ännu sålänge är ifrån "Kuckelimuck" som anser att en Vibylogga skulle pryda min kropp.
En Vibylogga?

Fler förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar