Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 24 juni 2012

Jag också...



Ibland så skrivs det om konstiga saker i våra tidningar.
Det är frustande i de mest konstiga saker emellanåt.

Idag är det Anja Pärsson som är på tapeten efter sitt sommarprogram i radion igår där hon berättade att hon är en av alla oss.
En av alla oss som gillar tjejer alltså.

Vi snackar om en idrottskvinna extraordinär här.
En kvinna som fram tills igår var en före detta fantom i utförsbackarna.
En fantom som hade en enorm rumpa att ta fart med.
Idag är hon en fantom också, men av andra anledningar,
I vilka skall vi kanske inte spekulera, men i dagens tidningar så står det inte mycket om vare sig rumpa eller framgångar utan mest om att hon äntligen skall bli mamma.

Hon hyllas för sitt mod idag.
Jag vet inget om det där med att komma ur en garderob.
Jag har aldrig varit inlåst i en, men jag förstår att det är underbart att äntligen få komma ut.
Har nog med klaustrofobi att göra, vad vet jag.

Blir bara lite trött.
Anja Pärsson har en meritlista som få svenska idrottsmän, idrottskvinnor eller idrottshen kan komma i närheten av.



Kolla här...
42 världscupssegrar,
95 pallplatser i världscupen
1 OS-guld, Totalt 6 OS medaljer
 7 VM-guld, Totalt 13 VM medaljer
19 mästerskapsmedaljer in alles....

Utöver det så har hon fått bragdguldet 2 gånger. (Den enda som fått det priset 2 år i rad.)
Årets idrottskvinna 2 gånger....

Ett av de mest imponerande facit en idrottshen i detta landet kan ståta med och nu är det reducerat till att hon gillar tjejer...

Tragiskt faktiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar