Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



fredag 22 juni 2012

Happy Midsommar o så..

Midsommarafton vart en riktigt höjdare i ungdomens glada dagar som innebar en förmodad drängafylla och umgänge i lika glada vänners lag.
Minns att Poker, Inbrott och Öland var ingredienser som var viktiga.
Inbrott låter såklart illa, men det var inte riktigt så hemskt som det låter.
Några brädor på en brädgård som var helt öppen och i regel så var det spillvirke som fick vara grunden till det "uterum" vi av tradition byggde för att få plats.

Nåväl...

Ikväll blir det att fara till Rinkaby för att fira midsommar.
Lindströms är dom som känner sig tvungna at bjuda även i år.
Roligt med Rinkaby eftersom man så sällan är där ju..

Fröken Fruga beställde sig en ny klänning på nätet inför kvällens begivenhet.
Den kom igår lite lagom tajmat på något sätt.
Hon kommer att blir vackrast ikväll.
Till och med vackrare än blombuketten som Wilhiam plockat till henne.
Otroligt!

Hoppas kunna smyga in ett foto på både frugan och buketten senare.

Igår spelade pågarna boll utan mig.
Jag var avstängd och fick sitta på läktaren.
Det är ingen lek att sitta på läktaren på Grönevi.
Bara genom att sitta tyst får man lära sig ett och annat där som man inte visste.
"Supportrarna" på Grönevi är inte snälla mot vare sig hemma eller bortalaget om man säger så.
Det sluggas vilt.
Faktiskt riktigt underhållande emellanåt.
När dom hånade egna spelarna var det som roligast.
Den mörka killen som spelade man-man med TP som såg ut att vara 12 år fick en snyting ifrån läktarhåll ofta. Hade jag sagt samma saker som dessa grabbar så hade Jimmy Åkesson kommit med värvarmössan. Intressant egentligen....
Dom måste verkligen undrat vad det var för Svenne som satt och garvade längst ute på kanten.
Mer om matchen som sådan på laget.se/rinkaby som vanligt.

Annars då?
Sverige rök ur EM.
Inte mycket att säga om egentligen.
Irriterande att  man ledde alla tre matcherna, men inte fick med sig mer än tre poäng ändå.
En pinne till så hade vi mött Spanien i kvartsfinal.
Hade varit roligt att se.

Det skrivs om Mellberg och huruvida han skall sluta i landslaget eller ej.
Sluta?
Jag håller med kommentator/Expert Glenn Strömberg i frågan.
Sluta gör man inte.
Så länge förbundskaptenen tycker att man bidrar och platsar så spelar man.
Det är ens jävla skyldighet liksom.
Lite som att desertera annars...
Om han kommer att platsa är en annan femma.

Tycker att han var kung i Frankrike matchen.
Inget snack om saken liksom.
Men mot Ukraina var han rätt usel och mot England gjorde han en Zlatan.
Han var riktigt usel, men klarade sig ifrån kritik pga att han gjorde mål.
För att vara på säkra sidan så gjorde han två, menfaktum kvarstår.
Han var inte bra och medskyldig till flera baklängesmål.

På tal om fotboll och Rinkaby så funderar jag en del kring den frånvaro som drabbar laget hela tiden.
Att just mina killar hela tiden blir sjuka och får allergianfall precis innan match.
Att just mina killar måste passa sin ungar och jobba över när det tycks vara fritt fram för andra lags spelare på ett annat sätt.
Har Rinkabyspelarna sämre hälsa, sämre hemförhållande och sämre framförhållning än andra?
En frågeställning som måste tas upp vid någon tillställning framöver.

Jag vet människor som kommit försent till eget bröllop och til egna barns dop för att det blivit övertid i matchen.
Jag vet människor som spelat boll med brutna kroppsdelar och jag vet människor som tagit både komp och annat för att inte lämna lagkamraterna i sticket.
Det funkade så förr men det är ändrat.
Kan inte bestämma mig för om jag skall skratta eller gråta ibland.

Men, men, men...
Så är det och jag kan inte påverka det särskilt mycket längre.
Antingen så är det jag som misslyckats kapitalt eller så är inte kamrattrycket hårt nog.
Det tycks vara okej med spelarna att dte saknas 8-10 man varje vecka.
Då är Division 7 inte långt bakom hörnet heller.
Jag vill inte följa med ner i sjuan, det är säkert det.

Midsommar är det nu!
Måste kyla ner mintuun nu...

Vi ses


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar