Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 22 januari 2012

Lite här och där o så....

Söndag igen...
Kan vara den absolut drygaste dagen i veckan.
Eller så är den alldeles, alldeles magisk.
Idag är den dock dryg.

Har bommat alla de snackisar som är numera.
Sossseledaren som försvann, Handbollslaget som dog, Fotbollslandslagets ökenvandring med mera!

Jag är så antipolitisk i ögonblicket så jag orkar inte ens bry mig om att Juholt kommit och gått.'
I mina ögon är dom likadana allihop och jag har förbannat enkelt för att tro att dom allihopa firar nyår ihop, hela jäkla riksdagen.
Dom låter likadant och dom ser ungefär likadana ut dessutom!
Om dom heter Juholt, Reinfeldt, Hägglund eller Björklund spelar ingen roll.
Inte undra på att den där Åkesson har framgångar egentligen..
Han sticker åtminstone ut lite ifrån mängden!

Nu kommer det väl en ny Sosseledare som ingen jäkel bryr sig om.
En ny Messias , en ny ledare av högsta rang som skall leda Sveriges största parti.
En ny Palme igen kanske.
Skulle inte tro det. Den tiden är förbi.
Den tiden då våra politiker var politiker och inte karriärister.
När dom ledde utav övertygelse och inte av popularitetsbarometrar.
När det fortfarande fanns visioner och inte bara handlade om att bevaka revir.

Nåväl, till världsliga saker....

Handboll!
Jag såg inte den berömda matchen.
Jag gjorde verkligen inte det!
Varför?
Egentligen ingen aning för inte var jag direkt upptagen med annat.
Jag verkar inte ha missat så mycket så här i efterhand.
Sverige ledde med 11 bollar i halvlek och fick nöja sig med 29-29 efter det att domaren blåst i pipan.
Alla handbollsaktiva är skit om man skall tro tidningarna idag.
Då menar jag alla.
IFK Kristianstad får en släng av sleven också då man menar att IFK värvat en coach till nästa år som är en av de sämsta någonsin.
Det svänger fort kan man säga!
Exakt vad IFK Kristianstad har med Svenska landslagets genomklappning vet jag inte utan jag tycker fortfarande att det är skitcoolt att Lindgren skall ha med Kristianstad att göra nästa år.
Om landslaget tar medalj eller inte återstår att se, men det kan väl för bövelen inte BARA ha med coachningen att göra?
I så fall så skall man kanske överväga tränaruppdraget i Rinkaby igen.
Om Rinkaby inte infriar sin målsättning till fullo 2012 så är det förmodligen mitt fel allena.
Bara mitt!
Och jag som brukar skylla på Macke Nilsson...

Fotbollslandslaget är i öknen för att spela Januarifotboll.
Intressant?
Näää...

Rinkaby´s populäre (?)
 fystränare!


Rinkaby GoIF?
Jävlar vad pojkarna fick ligga i under Onsdagsträningen.
Krister Oinonen var inte där för att skaffa polare, den saken är klar!
Haft kontakt med ett antal av spelarna och dom är fortfarande i smärta!
Härligt...
Ligger killarna i med denna träningen fortsatt så kommer vi absolut att skörda poäng på ren fys och vilja i September!
Det är 21 dagar till träningsmatcherna börjar nu!

Viby IF är en av seriefavoriterna så här på förhand.
Fick en fråga om en träningsmatch den 5/2 mot dom.
Enligt vibybloggen så duckade vi för den matchen, men jag kan inte riktigt se varför vi skall spela mot en seriefavorit redan nu?
Vi är inte riktigt klara med oss själva ännu och vi har mycket jobb kvar att göra innan serien börjar!
Vi sparar den godbiten tills det är dags på riktigt istället!
Jag skrattade lite förresten när Johansen skrev Rinkaby IF i bloggen.
Lillebrormentaliteten fortsätter även om han titulerar Rinkaby IF som lillebror i sin text.
Vi har hetat GoIF sedan 1934 och det borde även Viby FF känna till...
Jag är förtjust i att Viby hamnat i serien igen eftersom det garanterar en del tråkningar lagen emellan.
Jag är också förtjust i att vi därmed har en del lätta poäng att hämta!

Rinkaby IF?


Enligt samma Vibyblogg så är mitt namn numera Casey Cummings och jag måste säga att jag gillar det.
Casey är mitt Porrnamn tydligen!
Casey Cummings..

Ett blogginlägg kan alltså innehålla allt ifrån Socialdemokrater till Porrnamn om man bara lägger manken till. Där ser ni.
Om nu någon undrar, helt appropå över vad Juholt heter i en eventuell karriär som avklädd stud så behöver ni inte fundera mer nu.

Sergeant Sexy.....

Sergeant Sexy


Bara en sådan sak!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha! Skrivit fel en endaste gång sedan får man höra det. :) Får ju skylla på att jag inte var född 1934 till skillnad...;)

    Det var längesedan Rinkaby AIS ;) tog några poäng överhuvudtaget mot Viby IF.

    Ser fram emot tills vi står där på det gröna gräset.

    KUTGW!

    SvaraRadera