Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 8 januari 2012

Bragd



Har inte skrivit ett ord om småkronorna!
Det är inte det att jag inte kollade som en hök mitt i natten, för det gjorde jag!
Det är inte det att jag inte begeistrades precis som alla andra av dessa orädda ynglingar, för det gjorde jag!
Det är inte heller så att jag hävdar att det inte rann en liten glädjetår längs med kinden när spelare och ledare bunkade ihop sig därborta i Kanada för viss trann det en liten salt droppe där någonstans.

Det är bara det att jag nästan tycker att det går lite till överdrift med alla lovord emellanåt!
Dom var skitduktiga, och dom förtjänar alla hyllningar på alla sätt, men det är fortfarande junisar liksom.
Det pratas om bragdguld hit och bragdguld dit.
Jovisst var det en bragd dom utförde, grabbarna men det är inte på en nivå som föranleder bragdguld precis.
Jag hoppas som en vettvilling på att dessa grabbar får ett bragdguld framöver, jodå!
Det får gärna delas ut efter det att Sverige besegrat Ryssland i en sudden death final och Mika Zin..bajad får gärna intervjuas om sitt enastående mål på ett friläge efter cirka 10 minuter in i förlängningen.
Men vänta för guds skull tills finalen är i World Cup, OS eller så..

Då snackar vi bragd på rätt nivå!

Bragd för övrigt:
Jemn skrev en hel text i tidningen häromdagen utan att använda prefixet "Super" en enda gång!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar