Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 11 december 2011

Ett Söndagsinlägg

Söndag!
Vad gör man för att förgylla en Söndag egentligen?
Ja, det är en fråga som man ofta skulle villa få lite hjälp med.
För egen del så är det ibland jäkligt svårt att komma på något vettigt.

Kroppen vill helst sitta absolut stilla, men det är lite motsättningar inför det ifrån familjen.
Det brukar inte bli jätteaktivt ändå förvisso, men mågot måste man ju ändå ta itu med under en hel dag.

Eftersom jag har lite dåligt samvete denna helgen så har jag idag funnit det säkrast att ägna några timmar åt samaritarbete.
Jag och grabbarnas grabb har städat hans rum riktigt, riktigt ingående.
Skrivbord, skrivbordslådor, hyllor och allt so sparats där sedan senast är numera ett minne blott.
Samma rum fast i lite ny skepnad.
Man ser på grabben att han gillar det för han är mäkta stolt, men frågan är såklart hur länge det varar.
Mitt tips är optimistiskt när jag tippar på tills nästa helg...


Hushållsnära tjänster?


Det dåliga samvetet beror inte på några dumheter på något sätt.
Egentligen så är det inget som jag kan rå för utan den skyldiga sitter på Svenska Ishockeyförbundet.
Match i Växjö igår kväll.
Alltså Växjö-Modo klockan 18.30 en Lördagskväll!
Så långt allt väl egentligen..
Problemet är att det är match ikväll också!
Modo-Skellefteå klockan 18.30 en Söndagskväll...

Head to Head matcher en helg borde såklart vara förbjudet, men nu är det som det är!

Fröken Fruga är inte skitglad, men jag är ju bara en stackars supporter som råkar ha tillgång till alla matcherna på TV:n!
Vad kan jag göra?

I Fredags var det julbord!
Åhus Strand med jobbet.
Julbord och tillhörande show...
Julbordet som sådant var magiskt.
Det fattades ingenting och då menar jag ingenting!
Jag är så glad i julmat tyvärr så jag åt nog upp mig ett gäng kilo.
Fan mä...



Showen däremot var riktigt, riktigt tragisk.
Det var trolleri och det var buskis.
Det var Ekdala och det var sång.
Det var någon sketch och det var som att transporteras tillbaka till roliga timmen i femte klass.
Ekdala försökte, men det nådde inte ända fram.
Stämningen i lokalen var hög efter att Mats/Max hade satt igång publiken, men det stämningen dog ut fullständigt efter det att showen började.
Synd!
Stämningen kom dock tillbaka efter det att showen slutat och det blev hur bra som helst till slut!

Jag är förtjust i julmat!

Sillen, Skinkan, brunkålen, rödbetssalladen, senapen, snapsen, julölen.
Inte sålänge tills nästa gång nu. Längtar....
Inte alls bra egentligen.
Skall jag gå ner i vikt och tappa mina 15 kilo tills säsongsstarten i April så börjar det bli bråttom snart...
Jaja, det blir väl en säsongsstart 2013 också i värsta fall.



Jag går förresten "All in" på att vara gubbe nu!
Var hos optikern i Lördags...
Läsglasögon....
Jodåsåatt...

Annars då?
Linderöds-Fondell vann IDOL 2011.
So what?

Fondell
Pudel



3 Modospelare i landslaget samtidigt.
När fan hände det senast?
Axelsson, Riitola, Danielsson.....



Mjällby-Löken till Parma i Italienska Serie-A.
Jag skrev det tidigt...
Den pojken är för bra för Mjällby...
Jag skrev att Leandersson också skulle bli plockad.
Det är inte Januari ännu så det finns fortfarande tid till det!

Nobelfesten på TV!
Varför?
Är det tidernas tråkigaste tillställning?
Yepp...

Grabbarnas Grabb har snart jullov.
Det är tamigfan lov hela tiden!
Kunde klarat av hela skolgången på 6 år egentligen...
Fixar alla familjer av att ha ungarna hemma så mycket?
Vi har tur i vår familj som har Polaren Per och Mat-Mormor tillgängliga, men hur gör man annars?
Är det verkligen lov för ungarna när dom får vara på Fritis istället.
Det är samma lokaler för fanken...

Imorron är det Måndag...
Ikväll är det Hockey...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar