Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



fredag 9 december 2011

Upp & Ner o så...



Jag är begåvad med en familj av riktigt hög klass.
Det är jag väldigt glad över såklart.
Tänk om allt hållt samma klass!
Jävlar vad det hade rullat på då...
Full koncentration på bagaren
Haft en bekymmersam vecka förra veckan.
Åkte till sjukan med tryck över bringan och en yrsel som hette duga.
Ringde till sjukvårdsupplysningen och fick höra i örat att det bara var att tillkalla ambulans.
-De symptom du beskriver låter som en infarkt....
-På med luren och ring direkt...

Djeeeevulst roligt att höra!

Att baka lussebullar i pyjamas...
Såklart så begav jag mig iväg.
Inte med ambulans utan med egen bil.
Verkar så dramatiskt med ambulans på något sätt!
Tester, prover och några ytterligare tester och prover senare så blev jag ivägsläppt.
Inga tecken på infarkt och ingen direkt sjukdomsbild senare så satt jag hemma och funderade.
Om jag är så sjukt frisk så undrar jag vad det var för fel på mig egentligen.
Inbillade jag mig att det var jobbigt att andas?
Inbillade jag mig att det var yrt så jag inte ens visste vad jag pratade om?
Det kändes inte riktigt så...
Lyckat resultat
Ett par dagar i hemmets lugna vrå gjorde dock susen.
Läkarens instruktioner att hålla mig på mattan i ett par veckor blev dock inte av.
Ett par dagar räcker långt...
Jodåsåatt...
Bekymret med bröstet och yrslen är på väg att förslyttas till historien nu.
När det väl är halvvägs så påminner sig istället den där jävla tån.
Gikt-tån ni vet....
Är väl fanken osså....

Nästa läkarbesök igår, Torsdag....
Sa inget om förra veckans bekymmer till honom!
Kändes pinsamt, nästan.

Cortisonspruta rätt in i tån.
Där fick tåjävelen vad den förtjänade, kan jag säga...



Nåja!
Nu är det att titta framåt bara.
Hoppas det för snart skjuter fröken fruga mig.
Som en gammal uttjänad häst!

Annars då?
Jodå...

Var med fotbollskillarna i Hässleholm!
Vi gick ju vidare ifrån gruppspelet där och skulle åka för att spela slutspel.
Tollarps IF stod på menyn där.
Kändes lite konstigt inför..
Kändes som om vi skulle kunna ha chansen, trots att Tollarp numera huserar 2 divisioner ovanför oss.
Nye böna hade helt rätt inställning till uppgiften denna dag.
Som han sa angående divisionsskillnaden när den kom på tal
-Ja, utomhus ja......

Helt rätt!
Det är en annan sport att spela boll inomhus.
Ett annat tänk och mindre utslag på enskilda spelares kvaliteter om alla gör sitt jobb ordentligt!

Vi var nära, riktigt nära.
Förlust 0-1 efter ett skitmål i nacken!
Vi förde spelet ganska ordentligt, men lyckades inte hänga in bollen trots ett otal 100% läge.
Då åker man ut.

Vi tar dock väldigt mycket med oss därifrån.
Det var en liten bekräftelse på att vi duger.
Som tränaren i Tollarp sa:
-Fan vad tight...
Jag sa:
-Ja, men ni drog er tillbaka i planen för att kunna kontra!
- Glöm det, sa han. Vi ville föra spelet, men klarade inte av det mot er!

I nästa runda slog sedan Tollarp ut IFK Hässleholm...... Ridå!

I övrigt...
Hade ett par riktigt, riktigt intressanta kvällar på jobbet i veckan!
Det är sanslöst egentligen så hemmablind man kan bli!
En ögonöppnare var på sin plats nu. Spännande!

Bragdguldet till Therese Alshammar!
Varför?
Tillhör hon inte världseliten?
Var ligger bragden?

Min bragdkandidat var annars Charles Berglund som överlevde hela förra säsongen som Modo tränare..
Snacka om bragd....

Fredag den 9:e!
Är det otur den dagen?
Det är väl bara Fredagen den 13:e, va?
Hoppas det för ikväll är det julbord med jobbet.
Åhus strand gäller!
Pallar inte med mer otur!

Satt och bloppade på Spotify ikväll förresten!
Hamnade många år tillbaka i tiden!







Nu är det tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar