Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



fredag 16 december 2011

Julkort

Frugan jobbar ikväll!
Jag och grabbarnas grabb har haft värsta grabbkvällen ikväll.
Eller.....?

Ja, alltså det började rätt hyggligt grabbigt.
Hämtade sonen hos Polaren Per & Matmormor eftersom jag var sen ifrån jobbet idag (igen..)
Så långt allt väl...

Polaren Per och Matmormor hade varit och shoppat och skickade med sonen en låda hem, så vi skulle ha något att göra ikväll.
Bra det eftersom vi har så svårt att aktivera oss??

Vi for såklart ner och hämtade mat eftersom det ingår kraftigt i en grabbkväll.
Pizza till far och Kebab till sonen...
Fint!

Efter mat och lite actionbarnprogram på TV:n så tittade vi i lådan som vi fått med oss hem.
Spännande....

Mer grabbigt än det blivit ikväll har jag svårt att hitta på.

Vi har tillverkat julkort!!

Röda och gröna med glitter och stjärnor.
Tomtar, hattar och en massa skit så det står mig rätt upp i halsen.
Lim och band som skall fastna och mönstersaxar för att tagga kanter...



Julkort kostar ett par kronor styck och det finns ingen anledning till att tillveka dom själv.

Prova själva att limma fast en stjärna som är 0,5+0,5 centimeter och dessutom full med glitter på ett glatt papper.
Med nävar i handsstorlek 10.
Lätt?
Nä, jag trodde väl inte det.

Det är glitter i precis hela huset och jag har dammsugit som en vettvilling för att utplåna spår innan fröken Fruga kommer hem!

Grabbarnas Grabb tyckte såklart att det var skitroligt och fick aldrig riktigt nog.
Jag tyckte att två kort var fick räcka eftersom varje kort tog åtminstone en timme att rigga.
Det tyckte såklart inte grabben, men där fick det faktiskt räcka.

Grabbkväll?
Ja, det vet i fanken....

Kan tro att Polaren Per skrattar gott borta hos sig...
Den djävulen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar