Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



torsdag 29 november 2012

En legend lämnar in....

I den dagliga bloggrundan så slås jag av nyheten att vibybloggen lämnar in.
Bloggens fader, Kristian Johansen, lämnar bloggande till sidan till följd av att han även lämnar Viby IF för att istället representera Venestads IF framöver.

Kristian Johansen, Venestads IF


Att han lämnar Viby till förmån för skogslaget är inte så anmärkningsvärt, men att Kristianstads bästa och flitigaste fotbollsbloggare lämnar en stor lucka efter sig är beklagligt och lite sorgset.

Johansen har liksom alltid funnits där som en nagel i ögat eller ett spjut i ryggen om man stuckit ut hakan hit eller dit.
Han har uppmuntrat och supportat vissa av mina snedsteg, medan han har slagit ner ganska hårt gentemot vissa andra inlägg.

Han hjälpte mig att lansera denna bloggen när ingen visste att den fanns och han var en ständig mätpunkt när vi strandsatte laget.se/rinkaby för väldigt många år sedan.

Innan laget.se/rinkaby kom till världen så var vibyif.com den enda vettiga sidan i trakten.

Jag kommer att sakna Johansens humor på nätet och hans skarpa iakktagelser.
Hans raka sätt och hans oräddhet i att tackla allt som inte är rätt.
Åsums BK, Näsby IF, Alliansen, LO, med flera har varit återkommande tacklingsobjekt och såklart även Rinkaby GoIF även om jag egentligen tror att Johansen gillar Rinkaby ganska bra.
Alltid ruskigt korrekt, men också alltid lika stenhård i omdömet.

Hoppas ordentligt på att Johansen kommer att synas i andra sammanhang och att skrivfingrarna kommer till användning i annat forum.
Venestadsbloggen?
Allt annat hade varit riktigt synd.

Mitt lilla sätt att tacka för alla år av sparrande och sporrande...
Lycka till, Johansen framöver och tack för dessa många och långa år.

1 kommentar:

  1. Tack för de värmande orden Ekewald!

    Läskigt att läsa det där om Rinkaby men jag får erkänna att du har helt rätt, även om det tar emot. ;)

    Jag kommer sakna sparringen och inspiration du bjudit på.

    Någon Venestadsblogg blir det inte!

    Jag kommer dock att fortsätta följa dig och om skrivklådan kommer över mig så kanske du får räkna med lite längre kommentarer framöver!

    Tack ännu en gång!

    //Johansen

    SvaraRadera