Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



söndag 18 november 2012

En annan fundering

Fick avsluta förra inlägget lite abrupt då tiden sprang iväg en aning och det blev bråttom trots att det är Söndag.

Hur är det med det egentligen?
Får man skynda sig på Söndagar?

Mange "Farsan" Pålsson svängde förbi idag med barnvagnen.
Han blev Farsa för inte så länge sedan till en väldigt kär liten sak med namnet "Juni"

Ett förträffligt vackert namn även om jag känner att jag inte är säker på namnen nuförtiden, alla gånger.

Det jag är säker på är att jag har lite svårt att greppa tiden och att jag har svårt att ta in att Palle nu och Sebbe för ett tag sedan blev Pappor.
Dessa små yngel till pågar...

Häftigt är det och det är riktigt fint att se hur dessa små yngel vuxit upp till ordentliga unga män med värderingarna på rätt ställe.


Palle avslöjade att om Juni blivit en påg så skulle namnet blivit Olle.
Tänkte lite på det och insåg att jag nog tycker att Juni är bra.
Olle Pålsson?
Kan tänka mig att Olle Pålsson skulle komma att umgås lite med Sebbes son, Folke...

Järngänget Folke Isaksson och Olle Pålsson, liksom....

Som sagt så är jag måhända inte purung längre, men nog låter det som en backlinje ifrån 40-talet?

__________________________________________________________________________________

Ekewald tränar inget lag nästa år!
Det står helt klart nu om inte det ringer någon ifrån ett lagom varmt ställe nere vid medelhavet.
Troligtvis gör det inte det så vi kan väl slå fast att det blir så...

Det var några klubbar som ringde ju och det var väldigt nära att det blev en runda till i Division 6 serien.
En klubb som presenterade sig på bästa sätt och som verkligen hade rätt ambitioner och rätt möjligheter till att ta klivet upp i Femman redan nästa år.
HAde varit roligt att vara med på den resan och jag hade egentligen inte några rationella anledningar i nuläget till att tacka nej och ändå blev det så.

Jag har ett erbjudande liggande till ett väldigt intressant extraknäck framöver som jag absolut inte vill missa och det var den anledningen som gjorde att jag inte i nuläget vill lägga tid på tränarsysslan.

Synd och det kommer säkert anledningar till att ångra valet, men så kändes det nu och då går jag på den känslan.

Ser faktiskt fram emot att kunna åka ner på en träning i år på Rinkaby IP och bara vara med och leka med grabbarna.
Inte behöva fundera innan och inte behöva vara bitter för att fel folk är på plats.
Inte behöva engagera sig om man inte vill och inte behöva stanna kvar efteråt för att låsa lokalen.
Bara suga ut det gottiga liksom...

Det ser jag fram emot.

Gett mig fan på att försöka träna åtminstone 1 gång per vecka i år till att börja med och se om man inte har lite kvar att bidra med i reservlaget.
Några kilo bort så skall inte det vara omöjligt.
Åtminstone så kanske man kan bidra med att fylla ut truppen och det är också något.


Så är det med det...



2 kommentarer:

  1. Så nära grön-vit !!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du anar inte så nära det osannolika var egentligen, Martin!
      Hoppas kunna berätta om vad som kom emellan inom kort.
      Hade varit riktigt roligt och förbannat utmanande på alla sätt, men det går inte riktigt att kombinera med kommande utmaningar liksom..

      Radera