Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



måndag 1 oktober 2012

Detaljer

Ikväll är Fröken Fruga i Ullared.
Med sina arbetskamrater.
Shoppar, Badar tunna och dricker vin.

Tur att man inte är kvinna, tänker jag.
Inget ont om Ullared och inget ont om badtunnor. Inte om Vin heller för den delen.
Men om 7 kompisar funderar på att ta med mig bort på en tripp så hoppas jag att Ullared inte är med i planeringen.

Grabbarnas Grabb och jag får hålla ställningarna på Matsvägen sålänge.
Det fixar vi galant.



Förde en intressant konversation med en god vän via SMS ikväll.
Samtalsämnet var lite laddat då vännen är Hockeytokig men har sina supporterkänslor för ett annat lag än jag.
Vi kom i diskussion angående NHL förstärkningar i Elitserien oväntat nog.
Intressant konversation som slutade på samma sätt som den började.
Vi kom inte överens....

Skönt att kunna diskutera saker tämligen hårt och ändå känna att det är okej ändå.
Vi är överens om att vi inte är överens liksom!

__________________________________________________________________________________

Erton i den lilla klubbens tröja


Mjällby spöade Djurgården på bortaplan ikväll i Allsvenskan.
Starkt även om det inte var att betrakta som särskilt rättvist egentligen.
Tyckte bara att det var gott åt Erton Fejzulahu som i pressen hyllat sitt nya lag så till den milda grad och sagt att DIF är bättre än lilla Mjällby på alla sätt.
Det fick han rätt i strupen ikväll.
Tyckte att han såg lite tjurig ut, käre Erton!


__________________________________________________________________________________

I övrigt så älskar jag programmet om de småväxta sköningarna som går på TV!
Jag inser att jag aldrig i hela mitt liv pratat med en kortväxt.
Konstigt.
Undrar hur många det finns i Sverige egentligen.
Det finns väl inga i Åhus?

Ett mål för framtiden?

_________________________________________________________________________________

20 dagar till Grabbarnas Grabb fyller 8.
20 dagar som kommer att kännas som 40. För honom!
80 för hans snälla föräldrar.
Det blir 20 dagar fyllda med önskelistor på lämpliga leksaker och med direktiv om hur dagen skall fortlöpa för att bli perfekt.
Fick idag veta att han vill bli väckt försiktigt och han sedan i lugn och ro vill leta efter en massa paket som jag skall gömma i huset.
Under tiden som han letar och jag lyfter ner paket om dom är gömda så att han inte når dom, så skall Fröken Fruga baka Scones.

Han tänker i detaljer...

Det vet jag precis var det kommer ifrån.
När min fru packade igår så var det bry med hur många handdukar man behövde för att bada tunna!
Ingen?
Fel, man behöver åtminstone 2 av någon anledning.
Fråga inte ens för jag vet inte!

När allting var packat och Frugan äntligen satte sig ner i soffan igen så var hon förbryllad som om hon fortfarande tänkte på handdukarna.

Rätt som det var så blev hon exalterad igen.
Det trillade ner en polett helt enkelt.
-Jag måste ha en tia til vagnen med mig...

På tal om att tänka i detaljer...

___________________________________________________________________________________

Detaljer för övrigt, var en sak som IFK Kristianstad glömde bort ikväll när man bortaspelade mot LUGI i Lund.
Storförlust och då menar man jordskred.
Nere på jorden igen?
Byt färg på tröjorna så kommer det automatiskt att gå bättre.
Den brandgula färgen är äcklig....
Kanske en detalj att ta med sig framöver...
Traditioner är till för att brytas om det är till det bättre.

4 kommentarer:

  1. Där är vissa detaljer som gör att jag kan gissa vem den gode vännen som du smsade med är :-) Mvh vännens fru

    SvaraRadera
  2. Alltid lika trevligt att läsa dina blogginlägg...
    Förstår inte riktigt vad det är för fel på orange...
    Tycker den är riktigt fin faktiskt.
    Lycka till med "fotbollskarriären". Lite synd att Vanneberga gjort klart med ny tränare... Kunde kanske varit något annars?

    SvaraRadera
  3. Ja, du vännens fru. Du är allt rätt ute där.

    Taxen,det hade väl varit en skräll utöver det vanliga, va?
    Ekewald i en orange overall?
    Det finns mycket som tyder på att det inte kommer att hända!

    SvaraRadera
  4. Förutom SM-guldet för nåt år sen så har det väl inte gått jättebra för MoDo på senare år...

    Mitt hockeyintresse vaknade förresten på allvar 1999, 12:e SM-guldet.

    SvaraRadera