Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



tisdag 30 oktober 2012

Emporia?

 
 
Jag har varit på Emporia i Malmö i helgen.
Jag var inte ensam.
Det var några till som hade tänkt den tanken.
Typ hela norra Europas befolkning.
Jag var inte överraskad egentligen över det, men inte trodde man väl att det kunde bli så jäkla trångt ändå..


Man får väl ändå säga att även om vi egentligen knappast så´g någonting av Emporia, så var det lilla vi såg ganska imponerande.
Det är rätt stort.
Tror att Familjen Ekewald klarade av sisådär 12% av hela byggnaden och ändå var vi bra mätta på det då.

Tänker på Gallerian som man pratar om hemma i Kristianstad.
Tror att den har alla förutsättningar att bli riktigt jäkla patetisk i jämförelse med storebror som ligger endast 10 mil bort.
Spara dom pengarna, snälla Kristianstad...

I övrigt så är Jensens Böfhus perfekt.
Bra mat i bra mängder. Trevlig miljö och riktigt bra service trots lång kö i dörren hela kvällen.

  
                                               
Hann med IKEA också för att fullända helgen.
Där bevisade det sig att synden straffar somliga direkt.
Vi missade att betala en ljuslykta och i samband med att vi uppdagade det så uppdagade vi också att den var sprucken..

En i stort sett riktigt bra helg.
Skönt att ta en snabbtripp i helgen med la familia.
Det är inte så lätt att ta sig bort under fotbollssäsongen så det var ett tag sedan vi hittade på något.

Fröken Fruga föreslog trippen i Torsdags och bokade hotell direkt.
Bra och spontant förslag. Då brukar det bli lyckat också.

Allt hade varit riktigt bra om inte det där telefonsamtalet kommit i Fredags.
Det samtalet som jag väntat på så länge.
Det mest efterlängtade på länge och så var jag tvungen att tacka nej.
Det kommer fler chanser sa rösten i andra ändan.
Vi får väl se det...
Hoppas går ju..

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Rinkaby´s nya tränare är utsedd.
Det blev ett riktigt bra val i mina ögon.
Tror stenhårt på att Ted Sayadkhanyan kommer att tillföra en väldig massa.
Ted är från Rinkaby, men har ändå inte den nära kontakten med spelare och klubb eftersom han tillbringat större delen av sina fotbollsdagar på andra idrottsplatser.

Han är tänkt som spelande tränare, men strävar själv efter att inte platsa i laget.
En sund inställning.
Ungefär så tänkte jag också...

Skall bli väldans roligt att följa Silly Season vad det lider.
Har en känsla av att det kommer att utkristalliseras en ganska klar favorit i sjuan snart.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

För egen del?
Är sugen. Är jag sugen nog?
Skall jag vänta på nästa telefonsamtal?
Den som äter lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar