Sidor


Denna blogg

Här kommer du att hitta en del funderingar kring allt som är relevant!



Relevant är i första hand allt det som ligger mig varmast om hjärtat vilket innebär att det kommer att skrivas några rader om fotboll, familjen, vännerna och ibland även om jobbet!



fredag 24 februari 2012

Trädgårdsmarodörer

Det finns en mängd saker här i livet som kan förstöra en vardag.
Stora saker och små saker.
Vissa är väldigt viktiga och påverkar många medan andra är små och påverkar färre.

Jag har fått ett problem med trädgården.
Den är fördärvad...

Två marodörer har huserat fritt i trädgården och lämnat den i full misär efter sig.

Det är Sportlov denna veckan och då inte föräldrarna i denna familjen lyckats ta fritt helt och hållet så har Polaren Per och Grabbarnas Grabb ägnat en del tid åt varandra.
Matmormor har säkert också varit med på ett hörn, men just i detta fallet håller jag henne som i princip oskyldig.

Polaren Per och Grabbarnas Grabb har pysslat!
Det är bra! Dom gillar att hitta på saker tillsammans och har riktigt roligt med det.

Men nu känner jag bestämt att det gått överstyr.

När jag idag kom hem efter arbetsdagen så möttes jag av en sprudlandes stolt son som skulle visa Polarnas skapelse i trädgården.
Spännande?
Låt säga som så, att jag hade mina misstankar....

En av marodörerna
Nere i hörnan på trädgården så finns det numera en hög jäkla telefonstolpe som sticker rakt upp i luften.
På bilden ovan ser sonen ut som en pygmè, men faktum är att han tvärtom är rätt lång för sin ålder.
Det är helt enkelt så att stolpen är grotesk.

Högst uppe på stolpen är en annan skapelse monterad.

Fågelholken

Vi har en fågelholk monterad på en sjukt hög påle numera i vår trädgård.
Så högt så du nästan måste ha en kikare för att se eventuella inneboende.

Som pyssel betraktat så är det säkert jätteroligt, men sist jag tittade hemma hos svärfar så stod det ett väldigt kraftigt och bra träd mitt på hans tomt.
Ett perfekt träd för en färgglad fågelholk måhända?
Nähä, det är helt logiskt i svärfars ögon att montera en fågelholk i en trädgård som inte har ett enda träd. Det är helt logiskt att montera en påle på 6 meter rakt upp i luften också!
Som krydda på hela fågelhistorian så har även Grabben fåt en fågelbok som kvittrar.
Den kvittrar så fort han närmar sig den.
Vackert med fågelsång?
Jodåsåatt...

Jag bävar, men funderar över någon form att återbetalning....
Detta kommer inte att gå helt obemärkt förbi!


Allt för nu, vänner!

I helgen skall jag beskriva en tragisk fotbollshistoria med en sprucken dröm och en brusten kroppsdel i sig...

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar